בר מצווה

תפילין לחתן בר מצווה

בס"ד

שלום לכולם

היום אני הולך לספר לכם שני דברים. גם סיפור אישי שלי משפחתי, וגם על חנות של תשמישי קדושה שבין היתר מייצרת תפילין ברמה גבוהה עם יחס אדיב ומעולה.

בני הבכור יהל הגיע לגיל מצוות ממש בשבוע האחרון שזה "פרשת תצווה". התרגשות כה גדולה שילד מגיע לגיל מצוות לחגוג בר מצווה, ובמיוחד ילד ראשון שהוא הבכור.

כארבעה חודשים לפני הבר מצווה התלבטתי היכן לקנות לבני תפילין מהודרות. כידוע ישנם מקומות רבים שמוכרים תפילין, אבל רצינו משהו מיוחד, רצינו טקס שבו הילד מגיע למפעל שבו מייצרים את התפילין ואז מספרים על הייצור של התפילין, מספרים על כתיבת הפרשיות, וכמובן שחתן הבר המצווה יכניס את הפרשיות אל תוך התפילין. את כל זה מצאנו בחנות מפעל שנקראת "עוטר ישראל" שנמצאת בגבעת שאול שבירושלים.

בחנות זו הזמנו את התפילין, וברגע שהתפילין היו מוכנות הם קראו לנו לטקס המשפחתי הזה שעליו ניצח צו'פי הגדול. צו'פי ממש נתן לנו שיעור תורה על התפילין והסביר על הבתים של התפילין, ועל הסדר של הפרשיות וההבדלים בין תפילין של יד ותפילין של ראש וכמובן את ההבדל בין תפילין של רש"י ותפילין של רבינו תם. בקיצור צו'פי חיבר את חתן הבר מצווה למצווה הכי גדולה שלו ביום בר המצווה שלו. הוא חיבר אותו לתפילין ולקדושה שלהם, והאמת גם אני התחזקתי ומאוד התרגשתי, וגם כל בני משפחתי שנכחו בטקס הכנסת הפרשיות. "עוטר ישראל" ממש ממש מומלץ.

הדבר השני שאני הולך לספר לכם הוא: כידוע אתם יודעים שעבודתי היא לשמח חתני בר מצווה בכותל עם תופים ושופרות. הפעם הסנדלר הולך יחף. מה זה אומר? – זה אומר שבני הבכור יהל העדיף לחגוג את הבר מצווה שלו בגוון קצת שונה. הוא העדיף לחגוג את בר המצווה במסעדה שהיא מעין אולם שנקראת "חוות שדה בר" – מקום יפיפה, חמים וביתי עם אוכל חלבי מעולה שעל כל זה מנצח "נחמן" הגדול. איש מתוק חביב ולבבי.

את האירוע של בני הבכור יהל חגגנו בערב. זה היה אירוע יחסית מצומצם של 120 אורחים, שביניהם משפחה, חברים קרובים, וחברים עוד יותר קרובים. מוסיקה מצוינת שעליה ניצח "אורן ג'אמבוקה" הגדול, שעליו זה סיפור בפני עצמו. הצלם היה "ניר ג'אמבוק" – חבר יקר שצילם את כל האירוע ועשה מגנטים יפיפיים. ברחבה "טוביה" השתלב עם סולו תופים.

עכשיו אגלה לכם סוד. אני תמיד אמרתי לעצמי – את האירוע שלי, של בניי, בחיים לא אעשה באולם עם כל ההפקה המטורפת ובזבוז הכסף המטורף. אבל איך אומרים – "רבות מחשבות בלב איש ועצת השם היא תקום". את האירוע שלנו עשינו בדיוק מה שלא רציתי לעשות. אבל תדעו לכם, אני חוזר בי, האירוע היה כל כך חמים ומשפחתי וחברי ושמח שמח שלא הייתי מוותר עליו לרגע.

הכל בזכות החברים, המשפחה ואהבת ישראל.

תודה לכולכם.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *