נגינה,  שופרות בהינומה,  שופרות בכותל

החתונה הכי יקרה בכותל

בס"ד

שלום לכל עם ישראל היקר, הקדוש והאהוב

במאמר הבא אנסה להעביר חוויה מאוד עמוקה, שחוויתי יחד עם 11 תוקעי שופר, שבהם התאספנו לתקוע תקיעות שופר על חומות הכותל הדרומי בזמן החופה.

לא פשוט היה לארגן 11 תוקעי שופר לאירוע שכזה. אירוע מפורט להפליא מכל טוב שבעולם. כמובן שהיינו צריכים תזמון מושלם כדי לדעת מתי לתקוע בשופר. ועוד לתזמן את כולם שנתחיל ביחד ונסיים ביחד. אומנם תקיעה אחת של 20 שניות, אבל 20 שניות של לקיחת אחריות מדרגה ראשונה.

כידוע בחופה הזו היו נגני הפילהרמונית. לפי דעתי משהו כ-60 נגנים על הבמה עם הגברת מיקרופונית מעולה. רק את הבמה לקח כשבוע ימים לבנו אותה. עבודה קשה ומאוד מאתגרת מפני שזה לא במה רגילה, אלא במה מיוחדת שחייבת להיות אקוסטית עם 60 הנגנים שמנגנים על כלים שונים. לפי דעתי היו שם נגנים מהעילית של העילית. אני זיהיתי שני זמרים שערכו את החופה. אחד מהם היה בן סנוף והשני היה אברהם פריד. כמובן שלא נחסך שקל אחד בחופה הזו. ואני מדגיש חופה. לא היה אוכל אל ריקודים או קבלת פנים. היה חופה נטו.

מפיק האירוע אמר לי בתחילת החזרה "ברגע שאני מרים את היד אתם תוקעים בשופרות, וברגע שאני מוריד את היד אתם מפסיקים. נכון, על פניו זה מאוד פשוט רק להסתכל עליו ולתקוע בזמן שמסמנים לנו. הזמן הזה היה כשהכלה מתחילה להכנס לכיוון החופה.

בפועל היה משהו שונה. כמובן עם אחריות שהייתי חייב לקחת. המפיק לא הרים את היד שהכלה החלה לצעוד, משום שחברי הסימפוניה ניגנו קטע מאוד עוצמתי ובווליום מאוד גבוה, ומה שעוד הזמר בן סנוף שר בקולי קולות "בואי כלה, בואי". כל חברי הלהקה מסתכלים עליי כדי שאתן את התרועה הראשונה ואז כולם מצטרפים. אבל המפיק לא מרים יד כמו שקבענו, ועוד בכלל לא נראה באיזור. לקחתי החלטה של מאית שנייה שכרגע אנחנו לא תוקעים, אלא מחכים לזמן אחר שמתאים יותר. ממש איך שהשיר נגמר וחברי הלהקה הפילהרמונית הורידו ווליום לסוף השיר, הכלה נעמדה ממש מטר לפני החופה והחתן ירד לכסות לה את ההינומה. זה היה הזמן המתאים ביותר לתרועות השופר. בשפה המקצועית זה נקרא שופרות בהינומה.

כמובן שבסוף האירוע קיבלנו מהמפיק מחמאות על התושייה ועל המקצוענות של לקיחת אחריות. אומנם תרועת שופר של 20 שניות, אבל כל כך קריטית בזמן הכי מתאים.

רק לאחר מכן קראתי באיזה בלוג שזו היתה החתונה היהודית הכי יקרה בעולם.

שמח שהיינו חלק ממנה, אני וחבר להקת תופי שמחה. אפילו אם זה היה רק ל 20 שניות.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *