בר מצווה בכותל,  סיורים בירושלים,  עליה לתורה בכותל

עליה לתורה בכותל – סיורים

בס"ד

שלום לכולם

בוודאי חשבתם לעצמכם מה באמת עושים בכותל?, האם עליה לתורה בכותל מספיקה מבחינת תוכן לאורחים?, האם תהלוכה של מתופפים בכותל עם תופים ושופרות זה כבר לא נדוש, האם לא צריך חידושים נוספים ליום בר מצווה בכותל?.

חבר'ה, בואו נתחיל מההתחלה.

קודם כל סוס מנצח לא מחליפים, עליה לתורה בכותל זה אחד הדברים המרגשים לחתן בר המצווה ולכל האורחים כולל המשפחה, רק להגיע לירושלים לעליה לתורה זו זכות, וכל מה שנקבל הלאה זה בונוס רציני.

תהלוכה של מתופפים לכותל זה אחד הדברים המרגשים לחתן בר המצווה, ובפרט לאורחים אשר הריקודים והשמחה מאחדת בן כולם, ומי שהכי שמח זו האמא שהיא בלחץ כבר חודש ולא נרדמת. בזמן תרועות השופר והדום הראשון על התוף כל הלחץ מתפוגג ואז מתחילים החיוכים.

ישנו פתגם שאומר "שכל המוסיף גורע", לפי דעתי פתגם זה מתייחס לדברים שאינם בקודש, לכן כאשר אתם רוצים לשלב סיור מלא בתוכן יהודי ליום עליה לתורה בכותל, צריכים לשנות את הפתגם ל- "כל המוסיף מוסיפים לו". כל דבר שנוסיף לקדושה והוא עצמו קדוש ומלא בתוכן יהודי ממלא, הוא דבר אדיר לאורחים ולכל המשפחה יחד.

ישנם סיורים רבים אשר הקרן למורשת הכותל מציעה. סיורים מעולים אשר רצוי להזמין מקום כחודשיים לפני חגיגת בר המצווה בכותל.

יש את מנהרות הכותל, שזה דבר נפלא מלא ביופי עוצמתי ומורשתי, אשר תתהלכו במנהרות מתחת לכותל עצמו, במקום שמלכי ישראל כמו דוד המלך ושלמה המלך התהלכו שם.

יש את שרשרת הדורות, אשר תתהלכו במן חדרים ושם תוכלו להציץ על מורשת העם היהודי בתבניות של זכוכית עם משחקי אור מדהימים. סיור מאוד מרשים ומעניין.

יש את מעלית הזמן אשר לשם תצטרכו לקחת אוטובוס ולסוע כרבע שעה, מפני שזה לא נמצא בקרבת הכותל.

יש את מרכז דוידסון אשר שם תוכלו לראות ולחוות סיור של בית המקדש, ובסרטים תלת מימדים תוכלו לראות את בית המקדש ואת כל העליה לרגל בתקופת בית המקדש, ואיפה נמצאים השערים לבית המקדש, ומה נמצא שם היום.

ישנם סיורים רבים אשר מוצעים ברובע היהודי, אשר כל סיור הוא מהמם ביופיו עם הרבה תוכן יהודי, בזמן מלחמות ישראל איך הרובע שרד ואיפה התגוררו היהודים ואיך שרדו את המלחמות הקשות.

ביום בר מצווה בכותל אשר אתם מגיעים לעליה לתורה, ישנם כל כך הרבה דברים להציע, וחשוב שהיום יהיה כייפי וזורם ולא עמוס מדי על האורחים, לכן הצעה אישית להתחיל את היום כמה שיותר מוקדם. חבל לבזבז זמן בקפיטריה בלטרון.

לעלות לכותל מוקדם, לחוות עליה לרגל עם מתופפים בכותל אשר ינעימו את העליה לתורה בכותל עם תופים ושופרות, לערוך עליה לתורה בכותל, סיור קטן של כשעה באחת האופציות המוצעות, וקדימה לארוחת צהריים לפני שהאורחים יאכלו את החתן.

תודה

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *