שלומי גרטנר מתופפים בכותל
חגים בכותל,  מוסיקה,  מתופפי הכותל,  תופי שמחה

שלומי גרטנר בכותל

בס"ד

שלום לכולם

שלומי גרטנר הזמר החסידי מאנגליה

במהלך חג סוכות האחרון 2019 הגיע לארץ ישראל היישר מאנגליה הרחוקה, הזמר החסידי שלומי גרטנר. הוא הגיע להשתתף בכמה התוועדויות בקרב העולם החסידי. אבל יותר מכך, הוא הגיע לערוך הופעה מיוחדת במינה בהיכלי בניני האומה בירושלים.

הופעה בסוכות בניני האומה

לאורך כל ההופעה שלומי אירח על הבמה את הזמרים: יונתן רזאל, נפתלי קמפה, ארי היל בליווי תזמורת ענקית שנקראת המנגנים, ובנוסף לכל זאת אירח את מקהלת נשמה. כמה אלפים הגיעו להופעה הזו, וההופעה היתה אש.

תופי שמחה בקליפ פרומו עם שלומי גרטנר

שבוע לפני ההופעה פנה אלי אחד בחור בשם יענקי פרודקשן שהוא אחד האמרגנים של שלומי גרטנר, והציע לצלם קליפ פרומו להופעה בליווי של להקת תופי שמחה. קליפ קצרצר שמצולם בכותל על חומות העיר העתיקה בליווי של מתופפים ושופרות. כמובן שהסכמתי, אף פעם לא מוותרים על חוויות כאלו. למרות שאת שלומי גרטנר לא הכרתי, ואפילו לא שמעתי עליו או את השם הזה.

יום ששי 8 בבוקר נפגשנו כמה נגנים של להקת תופי שמחה לבושים לבן מסורתי עם כאפיות על הראש, בשער האשפות בכותל, האמת שהבאתי גם שניים מילדיי מצוידים בתופים ושופרות לצילום הקליפ, אמרתי לעצמי שיהיה להם חוויה נעימה. קצת ינגנו, קצת יסתכלו, ויהיה להם זמן איכות עם אבא. ואולי רק יסתכלו בלי לנגן.

שלומי גרטנר וצוות ההפקה הגיע בשעה שקבענו, וצוות הצילום העמיד אותנו בקומפוזיציות על החומות לצילום הקליפ. צוות ההפקה התלהב כל כך מהילדים שהם כמעט ושכחו מאיתנו הנגנים. רוב הצילומים התמקדו בילדים ובריקוד החסידי של שלומי איתם בזמן שהם מנגנים על התופים. כנראה שאין מה לעשות – ילדים הם כובשים.

ענווה

בזמן הצילומים הגיעו כל פעם אנשים והתחבקו ומסרו דרישות שלום עם שלומי גרטנר. פתאום נפל לי האסימון שהבן אדם הוא כוכב מוסיקת חסידית בקני מידה עולמית. דבר שלא הבנתי שסגרתי את העבודה עם צוות ההפקה, ודבר שלא הבנתי שנפגשתי עם שלומי. כנראה שלא הבנתי זאת בגלל הענווה של שלומי, בן אדם חם ולבבי עם חיוך מתוק שמדבר איתך בגובה העיניים. פתאום קלטנו כל חברי הלהקה שאנחנו כאן משתתפים בקליפ פרומו של זמר שהוא סופר סטאר במוסיקה החסידית. איזה כיף היה לא להרגיש את זה, ולהרגיש שעומד לפניך אדם עם ענווה.

לאחר צילום הקליפ הבנו כל חברי להקת תופי שמחה שנפל בחלקינו להשתתף עם אדם עניו גדול בקנה מידה עולמית. במהלך ההופעה בבניני האומה שאלפים הגיעו אליה היו מסכי ענק על הבמה מאחורי הנגנים והזמרים, שמדי פעם הקרינו צילומים שלנו עם שלומי על רקע חומות הכותל בעיר העתיקה. כמובן שהילדים כיכבו יותר מכולנו.

תודה שזכינו לפגוש אדם עניו עם קול מדהים, שהיום אני שומע את שיריו ונהנה עד מאוד.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *