בר מצווה,  בר מצווה בכותל,  מעגל מתופפים,  מתופפים לבר מצווה

מתופפים לבר מצווה – אדר א'

שלום לכולם

משנכנס אדר מרבין בשמחה. חודש אשר הוא חודש שמח במיוחד מכל חודשי השנה, וכאשר ישנם שני חודשי אדר כמו בשנה הזו שהיא שנה מעוברת, אז השמחה כפולה ומכופלת.מתופפים לבר מצווה

אנחנו, חברי להקות של מעגלי מתופפים הפרוסים ברחבי הארץ, עורכים תהלוכות בר מצווה בכותל, מעגל מתופפים לבר מצווה באולם, עליה לתורה בבית כנסת, ובכלל רוב עיסוקנו הוא סביב המילה בר מצווה, וכל מה שקשור בבר מצווה.

החודש הזה, אדר א', הוא חודש שלא היתה אפילו בר מצווה אחת. איך אפשר להסביר זאת שבחודש שהשמחה בו מרובה אין בר מצווה אחת, עם שירים, ריקודים ותהלוכות מתופפים בכותל או בבתי כנסת, או באולמות.

הסיבה שאין חגיגות בר מצווה בחודש אדר א' היא מאוד פשוטה. לפני 13 שנים  לא היתה שנה מעוברת, מה שאומר שלפני 13 שנה היה רק אדר אחד, שנקרא אדר, וכל מי שנולד בחודש אדר שלפני 13 שנה חוגג בר מצווה השנה הזו בחודש אדר, אבל לא באדר א', אלא באדר ב', כי אדר א' הוא החודש הנוסף של השנה מעוברת.

לסיכום הבנתנתו, שנה מעוברת שיש בה 2 חודשי אדר, חודש אדר א' הוא חודש נוסף, ולפני 13 שנה החודש הזה לא היה קיים, וזו הסיבה שאין תהלוכות או חגיגות בר מצווה בחודש הנ"ל.

קלרינט לכותלקלרינט בכותלאבל, אנחנו לקראת סוף חודש אדר א', חודש שכל חברי להקות מעגל מתופפים של תהלוכות בר מצווה בכותל או בבתי כנסת, או באולם, לא עבדו כלל, ומה שעשינו בחודש זה הוא – שמילאנו מצברים לקראת חודש אדר ב', כי כמו שאמרנו "משנכנס אדר מרבין בשמחה", ובאדר ב', חודש שאנו הולכים לחגוג את חג הפורים, אנחנו צריכים להרבות בשמחה מכופלת.

זה הזמן להתארגן, להתחדש, לקחת אוויר, ולחזור לחודש אדר ב' עם הרבה מוטיבציה חדשה, כדי לשמח חתני בר מצווה בכותל, או בכל מיני מקומות אשר תחפצו לערוך שם אירוע.

קחו בחשבון שבתחילת חודש אדר ב', האירועים יהיו הכי שמחים, והכי מגוונים, עם שמחה עילאית, בגלל שזה חודש אדר ב' ובו צריך לשמוח במיוחד ולעשות תיקון לשמחה עילאית, כי חג הפורים נחגג שם, והסיבה השנייה היא כי חודש שלם לא עבדנו בזכות השנה מעוברת.

לפי דיבורים ששמעתי מכל חברי להקות מתופפים לבר מצווה, כולם מאוד מתגעגעים לחזור לשמח את החתנים, גם בגלל שזו פרנסתנו, וגם בגלל שאין מחיר לשמחה, וכאשר עבודתנו היא שמחה, קשה לקחת פסק זמן באמצע החיים של חודש שלם. אני אישית מה שעשיתי בחודש זה, הוא שניתבתי את השמחה למשפחתי היקרה ולילדיי, ובלימוד התורה הקדושה.

נתראה בקרוב מאוד, האירוע הראשון שלי של חודש אדר ב' הולך להיות בתהלוכת בר מצווה בכותל.

להתראות.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *