בר מצווה בכותל,  מתופפים בכותל,  מתופפים לבר מצווה,  סיפורי מתופפים צדיקים

דיג מתופף בכותל – חלק א

בס"ד

שלום לכולם – חלק חדש באתר של צוות תופי שמחה, סיפורים של צדיקים, אשר מתקשרים לתהלוכות בר מצווה בכותל, שופרות ומעגלי מתופפים.

חלק א

פעם, לפני שנים רבות, היה יהודי שגר ברובע היהודי שבירושלים, פרנסתו היתה לשמח את עם ישראל בליווי תופים ושופרות, וכך בימי שני וחמישי ובראשי חודשים היה עורך תהלוכות בר מצווה בכותל בליווי חופה מלכותית, בתהלוכה שמחה מאוד עם שירים וריקודים. בנוסף לתהלוכות של בר מצווה בירושלים היה היהודי שלנו יורד לים בשאר ימי השבוע, כדי לדוג דגים לכבוד שבת קודש.

שופרות לכותל בפתיחת שערי שמים
שופרות לכותל בפתיחת שערי שמים

כידוע, זה היה זמן פרעות ברובע היהודי, ותהלוכות בר המצווה היו מתנהלות בקושי רב עם הרבה פחדים, אך ככל שהיה יותר מפחיד, כך היה יותר שמח, ובזמן תרועת השופר הראשונה שפלחה את האוויר, לא היה פחד יותר, כי ידעו והרגישו שהשם שומר. למרות זאת, היהודי השתמש בשירותיו של מוכתאר ערבי, כדי שישמור עליו בזמן שהוא עורך תהלוכות של מתופפים לבר מצווה, וכך הערבי היה שומר על הסדר הטוב בזמן התהלוכות עם התופים והשופרות, ובתמורה היהודי היה מביא לערבי חצי מכמות הדגים שהיה דג להנאתו בשאר ימות השבוע. ההסכם היה שאם היהודי היה דג רק דג אחד, הערבי מקבלו.

היהודי שלנו היה אדם צנוע, שהתפרנס משמחה, מקצב תופים ומתרועות שופרות בכותל, וכך היה מקיים את הסכמו עם המוכתאר הערבי שהוא היה שומר על הסדר הטוב והשקט, והוא היה מביא לו חצי מהדגים.

פעם אחת, כמה ימים לפני חג הפורים, לאחר תהלוכה שמחה של מעגל מתופפים בכותל, ירד היהודי שלנו לים הגדול כדי לדוג דגים לכבוד סעודת פורים שממשמשת ובאה. משום מה לא הצליח לעלות ברשתו אפילו דג אחד והיה מאוכזב מאוד שאין לו דגים לסעודת חג הפורים. הנה פורים עוד מעט מגיע וחודש אדר הלא הוא מזל דגים, וכיצד אפשר לשבת לסעודת החג שייעדרו ממנה דגים?.

השעה היתה מאוחרת מאוד, והנה היהודי שלנו החליט לנסות נסיון אחרון, פרש את רישתו בים, לקח את השופר שבד"כ מלווה אותו בתהלוכות בר מצווה בכותל, ואמר לעצמו "שופר זה מלווה אותי בימים הכי שמחים של עם ישראל כאשר מגיע לירושלים כדי לחגוג עליה לתורה בכותל, אולי אתן כמה תרועות שופר כדי שיפתחו שערי שמיים וכך השם ישמע את תפילתי וישלח לי דגים לסעודת הפורים".

וכך היה, הוא החל לאסוף את רישתו, לפתע הבחין בדג גדול מאוד למדי המפרפר בתוך רישתו. לא היה שמח מהיהודי שלנו, זה זמן רב מאוד שהוא לא ראה דג גדול כ"כ ויפה שנתפס ברשתו, והודה לשם על המתנה הגדולה שקבל לכבוד סעודת הפורים הממשמשת ובאה.

היהודי השמח שלנו ארז את מיטלטליו, והחל את נסיעתו לכיוון מקום מגוריו, אל הרובע היהודי אשר נמצא בירושלים. שמח וטוב לב, חשב לעצמו היהודי על מתכון מיוחד שיכין את הדג לכבוד פורים. אך אבוי….. פתאום היהודי נזכר באמצע נסיעתו לכיוון ביתו, כי ההסכם עם המוכתאר ששומר עליו בימי שני וחמישי בתהלוכות של מתופפים בכותל, הוא שאם הוא דג רק דג אחד, הדג שייך למוכתאר ולא ליהודי, מה יעשה היהודי?, האם יוותר על סעודת הפורים שלו?, האם יתן את הדג היחידי שעלה ברשתו לערבי, וכך יפסיד את סעודת הפורים שלו?.

המשך יבוא….

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *