כללי,  מוסיקה,  מעגל מתופפים,  נגינה,  תופי שמחה

תופי שמחה – התחדשנו ב – cod חדש

בס"ד

שלום לכולם

את המאמר הבא אני מקדיש לחברי היקר הידי ליברמן. חבר יקר מתקופת כפר המים מכמרת. חבר שיש לו זכות גדולה ומשפיעה עלי בתחום התופים, ובאירועים של מעגלי מתופפים.

השנה אישתי היקרה חגגה יום הולדת 43. כידוע, כל בעל רוצה לפנק את אישתו במתנה יחודית, מפתיעה ונעימה. לא סוד שאישתי פוזלת כבר דיי הרבה זמן לעבר כלי הקשה שנקרא פאנטאם, והשנה חשבתי לעצמי להפתיע אותה עם הכלי הזה כמתנה ליום הולדתה.

"רבות מחשבות בלב איש ועצת השם היא תקום" – כלי הפאנטאם הוא כלי מאוד מאוד יקר, וכמעט שלא ניתן לקנותו כחדש. אלא ככלי יד שנייה וכידוע המחיר מרקיע שחקים.

התקשרתי להידי לאחר כמה שנים טובות שלא ניפגשנו, וסיפרתי לו שאני רוצה לקנות לאישתי פאנטאם מתנה ליום הולדתה ושיעזור לי למצוא לה אחד כזה. בהשגחה מופלאה הוא מספר לי שבדיוק לאחרונה הוא פיתח כלי בעזרת שני חברים. כלי שדומה לפאנטאם ונקרא "cod" פיתוח של שלושה אנשים ממחוזות חיים שונים שנפגשו ליצוק את הכלי המהפנט הזה.

הידי הביא את הידע במוסיקה, השני הביא את הידע בתחום ההילינג והתדרים של הגוף, והשלישי הביא את גמר הביצוע של הכלי הזה למוצר מתכתי שמיוצר באופן ידני. כלומר חיבור של מוסיקה עם תדרים רוחניים שבגופנו ונשמתנו ועבודת מסגרות מדהימה. השם הנבחר הוא "cod".

נפגשנו אני והידי כדי לראות במה מדובר ולראות את הכלה. ותשמעו, הכלי מהפנט. הוא כלי עגול עם שמונה צלילים שכל צליל צבוע בצבע משלו ואלו הצבעים של צ'אקרות הגוף, זוג מקלות הקשה שבעזרתם מקישים. אפשר גם להקיש עם הידיים אבל נוח יותר בעזרת המקלות. ניתן לשלב גם סטנד מיוחד שהכלי יושב עליו וכך נוח יותר לנגן.

האמת, כלי מאוד מרשים, מאוד זורם ומהפנט. באותו רגע החלטתי לקנות אותו מתנה לאישתי היקרה. מאוד מזכיר את הפאנטאם שהיא חלמה עליו. אבל יותר קל לניגון ויותר זורם לנגינה לכל שכבות הגילאים וגם לאנשים שאין להם שום קשר למוסיקה ולניגון.

עכשיו אספר לכם על המפגש של ה – cod עם המשפחה והחברים. קודם כל אישתי ממש ממש שמחה על המתנה הנפלאה. בעבר היא ניגנה על פאנטאם של חברים, ועכשיו שנגנה רק כמה הקשות על הקוד, אמרה "זה בהרבה יותר מגניב, זורם וקל לנגן". כמובן שכל הילדים ואני עמדנו בטור המתנה לתורנו לניגון בכלי המהמם הזה. אפילו בתי הקטנה שהיא רק בת 3וחצי עמדה במשך חצי שעה וניגנה על ה – cod.

כמובן, שמגיע כלי חדש למשפחה עושים חאפלה עם כל החבר'ה. המדורה נדלקת, צלי בשר נזרק לתוך הפוייקה בבישול איטי עם הרבה אהבה וקדימה……איפה ה – cod?.

ה – cod עבר במעגל של כל החברים והילדים, וכל אחד ניגן בתורו ובזרימתו קטע ניגון. הערב היה מחשמל, הגחלים לוחשות, הבשר יצא מעולה, קצת דיברי תורה, והקוד מככב. שני חברים מאוד טובים וקרובים שהיו איתנו במהלך הערב, הם שני אנשים שהכי לא חשבתי שיש להם איזשהוא קשר לניגון, למוסיקה ולסבלנות. אחד מהם מתעסק בבנייה וביציקות בטון, ואם תתן לו חליל ליד, הוא לא ידע מה לעשות איתו ויתחיל לערבב איתו פח צבע. והחבר השני הוא לא יכול לשבת במקום אחד יותר מ5 דקות. החבר הראשון שמתעסק בבנייה ממש הפתיע, לא האמנתי כמה רוך יצא ממנו בעזרת ה – cod. תמיד חשבתי שהוא רק נוגס בחצץ ומערבב מלט וטיט. במשך חצי שעה הוא ישב עם ה – "קוד" וניגן בענווה ובהקשבה וזה היה חידוש גדול מאוד בשבילי. החבר השני ישב כל הערב והאזין לניגונים וממש חיכה לתורו. אחר כך שכולם הלכו לישון נשארנו אני והחבר ה"תזזיתי" מסתכלים על המדורה ומעבירים ביננו תדרים מסטיים רוחניים בעזרת הנגינה על הכלי המחשמל הזה. אני יודע, בטוח ומרגיש שאיזשהוא רטט הכלי הזה עשה.

תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *