בר מצווה בכותל,  הקרן למורשת הכותל,  מתופפים בכותל,  עליה לתורה בכותל

שישו את ירושלים

בס"ד

המאמר הבא מוקדש לכל החבר'ה שמארגנים את אירועי "שישו", ובמיוחד לחבר'ה של הקרן למורשת הכותל שעושים עבודה נפלאה ומצוינת.

אתם בטח שואלים את עצמכם מה זה אירועי שישו?, למה התכוון המשורר שכתב אירועי שישו, חוץ מהשיר "שישו את ירושלים גילו בה", למה הכוונה אירועים של שישו?שופרות לכותל

כידוע, שמי אושרי, בעל להקת מתופפים שנקראת "תופי שמחה", אשר מתמחה בסגנונות שונים של אירועי מתופפים בכותל. ואני בא לספר לכם על אירועי "שישו".

אירועי "שישו" הם סוג אירועים שקשורים לאירועים של בר מצווה בכותל, אשר הקרן למורשת הכותל עורכת. אלו הם אירועי חינם לכל מי ששואל, כלומר כל ההפקה היא על חשבון הקרן.

כמובן שישנם זכאים מיוחדים לאירועי "שישו", ומי שזכאי מקבל אירוע מ-א ועד ת, עם כל טוב והרבה הרבה מעבר למצופה. שאני אומר מעבר למצופה, אני מתכוון לכך, מפני שבמהלך 10 שנות עבודתי באירועי בר מצווה בכותל עם תופים ושופרות, אני רואה כל כך הרבה סוגים שונים של אירועים, ואירועים כמו אירועים של שישו של בר מצווה בכותל הם האירועים שהכי כיף לעבוד בהם.

החבר'ה שזכאים לקבל את אירועי שישו מתחלקים לשניים, החלק הראשון הם אנשים שקשה להם, אנשים אשר אין להם תקציב להגיע לירושלים ולערוך בר מצווה בכותל, ובטח לא עם להקת מתופפים שתלווה להם את האירוע עם שירים ושמחה. רוב המשפחות של שישו הם משפחות שיש להם שמחה רבה מאוד, אבל משום מה קצב החיים לקח למקום אחר, ולא בדיוק מתאפשר להם לחגוג. לכן הגוף שנקרא "הקרן למורשת הכותל" לקח על עצמו פרויקט לארגן את אותן משפחות ולקבצן יחד לאירוע של מגה בר מצווה בכותל. כלומר 25 ילדי בר מצווה מגיעים לחגוג בר מצווה בכותל ביחד, עם ההורים, וכולם בטיול מאורגן שהקרן למורשת הכותל אירגנה. כמובן שיום בר מצווה כולל אוטובוס, צלמים, מסעדה, עליה לתורה בכותל, וגם אותנו את צוות המתופפים אשר עורכים להם תהלוכת כותל עם תופים ושופרות ואח"כ עורכים להם מעגל מתופפים במסעדה.

החלק השני של אירועי "שישו" הוא חלק שונה לגמרי מן החלק הראשון שפירטתי. החלק השני הם ילדים אשר גרים בכל קצוות העולם, ומה שהקרן למורשת הכותל עושה, היא מארגנת את כולם להגיע לארץ לכותל, לחוות את המורשת היהודית, וכמובן גם לחגוג בר מצווה בכותל. זהו אירוע מאוד מיוחד אשר מחבר את העם היהודי מכל המקומות הכי רחוקים שאנו מכירים.מעגל מתופפים בכותל

חוויתי האישית בתור אחד שאחראי על החלק האומנותי של אירועי "שישו", היא שיש שמחה ויש שמחה עילאית. ברגע שאתה רואה ילדים שהגיעו במיוחד לארץ ישראל לטייל, להרגיש, לחוות אותה ואח"כ הגיעו לכותל בכדי להרגיש את המקום הקדוש בעולם, וגם לערוך שם בר מצווה, אתה אומר לעצמך "איזה יופי, יש גאולה, המשיח באמת קרוב", ופה טמונה השמחה העילאית לראות את כל אותם חבר'ה בשמחה שהם הגיעו לארץ ישראל ולכותל בפרט.

נכון, גם את אירועי שישו של החלק הראשון שפירטתי מאוד מרגש לראות ולחוות, כי אדם שאין לו, והוא נמצא שם בחסד עליון ומכל הלב, הוא פשוט מרגיש בתחושה עילאית, שיש דבר שנקרא "ואהבת לרעך כמוך", ואחד באמת דואג לשני, ולא בשביל כסף או שם טוב, אלא באמת בגלל האהבה והמצווה.

זה הזמן להגיד תודה לכל אותם אנשים שדואגים לאירועים שניתנים מכל הלב, ואמן ונזכה יותר.

תודה

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *