בר מצווה בכותל,  מתופפים בכותל,  מתופפים לכותל,  שופרות בכותל

שופרות בכותל לעילוי נשמת החטופים

בס"ד

שלום לכולם

כולנו כואבים והמומים. לרוב האנשים אשר אשר אני פוגש ומדבר איתם, גם בכותל וגם באיזורים אחרים, לא יכולים לתאר את המועקה העצומה והחור שנפער בכל יהודי כאשר הוא שמע על רציחתם של שלושת החטופים, אשר חלק גדול של אנשים חפש אותם במשך 18 ימים, ומדינה שלמה התפללה למוצאם חיים בריאים ושלמים.

מה שעבר עלינו, על חברי מתופפים בכותל, ב18 הימים הללו, הוא דבר של ציפיה עם כל עם ישראל. בכל אירוע של בר מצווה בכותל, התחלנו את האירוע בתרועות שופרות בכותל לכיוון השמיים, כאשר כל אחד מן המשתתפים אומר תפילה בליבו למען מציאת שלושת החטופים. לא היה אחד שלא התפלל למציאתם, ולא היה אחד שנשאר אדיש כאשר תרועות השופרות פילחה את האוויר לכיוון פתיחת שערי שמיים.

בנוסף, את השיר האחרון בתהלוכות בר מצווה בכותל הקדשנו לחטופים, כאשר שרנו כולם ביחד את השיר "עושה שלום במרומיו, הוא יעשה שלום עלינו ועל כל עם ישראל – ואמרו אמן", לא היה אחד במשתתפי הבר מצווה שלא צעק אמן במלוא הכח.

אך לצערינו המציאות בישרה אחרת, שלושת החטופים נרצחו עוד באותו יום, כאשר עלו לטרמפ הנוראי בצומת אלון שבות אשר נמצאת באזור גוש עציון. בני עוולה רצחו אותם בדם קר, בלי שום היסוס ובלי שום מחשבה מה עובר ומה יעבור למשפחות החטופים ולכל עם ישראל בלב – כנראה אין לבני עוולה האלו לב.

רצח נוראי שזעזע את כל עם ישראל, חילונים, דתיים, ספרדים, אשכנזים. רצח שמשך כל 18 הימים של החיפושים איחד את עם ישראל בצורה בלתי רגילה, ובליבי אני מלא תקווה שהאיחוד הזה הוא רק התחלה של גאולה של עם ישראל לתפילה ולאחדות של הביחד.

כמובן שכאשר נגיע כל חברי להקת צוות תופי שמחה לכותל לשמח חתני בר מצווה, נקדיש את תרועות שופרות בכותל לעילוי נשמת שלושת החטופים. אני מרגיש שעם ישראל חייב להם כל כך הרבה, ובזכותם ובמותם הם רק התחילו התחלה חדשה של גאולה שרק תלך ותתעצם.

עם ישראל היקר, את תרועת השופרות לפתיחת שערי שמיים לא נפסיק לעולם. מה שבני עוולה האלו רוצים זה להוריד אותנו למטה ושנהיה עצובים. זה הזמן להמשיך להתאחד ולומר "די, עד לפה", פה אנחנו עוצרים, ומפה אנחנו פועלים למען עם ישראל בארץ ישראל בתפילה והתפייסות ביננו.

כי כאשר נשבור את החומה ביננו נקבל את חומ – ה'.

תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *