בר מצווה בכותל,  מתופפים לכותל,  נשות הכותל,  תופים ושופרות

נשות הכותל – מתופפים בכותל – המשך

בס"ד

לדף הבית לחץ כאן

שלום לכולם

בפוסט האחרון כתבתי על יום ראש חודש חשוון שיערך ביום ששי, שאולי תהיה בעיה בתהלוכות של תופים ושופרות בכותל בגלל תפילת נשות הכותל.

ואכן הכותל היה גדוש במתפללים – גם גברים וגם נשים וגם נשות הכותל.

תפילת השחרית מבחינתי היתה מעולה , כי הכותל היה מלא במתפללים שהגיעו לחזק את הכותל ואת המהות היהודית.

לאחר תפילת השחרית – בערך 7 וחצי, החלו נשות הכותל לערוך את הטקס הרפורמי שלהם בשירת ההלל עם טליתות, ופשוט כל המתפללים לא נתנו להם לעשות זאת כי הם התפללו יותר חזק ויותר בכל רם , ומה ששמעו זה את תפילת המתפללים ואת שירת ההלל של האברכים ותלמידי הישיבה.

פתאום נפלה לידי הבנה, שנשות הכותל זה מהלך של הקדוש ברוך הוא, שהוא עשה את המהלך הזה כדי שאנו עם ישראל נתאחד ביחד ונתפלל יותר חזק אליו.

לפני שנשות הכותל הגיעו, מי שהיה קצת רחוק לא ידע הרבה על ראש חודש, ועכשיו שכל היום הזה גם לפני וגם אחרי מסוקר בתקשורת ובעיתונים, יותר ויותר אנשים יודעים שהיום זהו ראש חודש.

כאמור לפי הצפיות הכותל נסגר לכניסה ויציאה בין השעות 8 ל9 ולא היתה כניסה ויציאה לכותל – מענין באיזה תקופה הכותל נסגר למשך שעה בגלל תופעה פרובקטיבית?

את תהלוכות בר המצווה עם התופים והשופרות ערכנו לפני השעה 8 והמשכנו לאחר השעה 9 .

היו משפחות שהגיעו מהמרכז ומהצפון לערוך טקס בר מצווה בכותל ולא הבינו למה הם מחכים בפקק קרוב לשעה ממש בקרבת הכותל.

לאחר שהם הבינו שזה בגלל נשות הכותל , שהמשטרה סגרה את הכניסות והיציאות הם העלו גיחוך על פניהם ואמרו 'עד מתי אפשר עם השטויות האלו'?

בחור ערבי שמכר גלויות לתיירים אמר בלגלוג 'אצלנו זה בחיים לא היה קורה'.

כמובן שבתקיעת השופר הראשונה הכל נשכח, ובקצב התופים שלאחריו אף אחד לא זכר מי הן ומה הן נשות הכותל, ורוב האנרגיה עברה לחתני בר המצווה ולתהלוכות השמחה של המתופפים בכותל באמצעות תופים ושופרות.

בסוף תהלוכת התופים בקרבת בידוק הכותל מדריך הקבוצה אמר 'גברים נכנסים בצד שמאל, נשים מימין, נשות הכותל בחוץ'.

תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *