בר מצווה בכותל,  מתופפי הכותל,  מתופפים בכותל,  סיפורי מתופפים צדיקים

נגני הכותל לאומן 2

מוישי התחיל להפליג. מוישי הפליג בחודש אייר, הוא אמור להגיע בחודש תמוז, אבל מסיבה לא ידועה הספינה מתעכבת כבר מעל חודש. מוישי לא מתיאש, הוא מגיע אל רוסיה אחרי ארבעה חודשים. הוא נוסע ברכבת שבוע ובכירכרה כמעט שבועיים ומגיע שבוע לפני ראש השנה אל אומן.

הוא שואל אדם אחד איפה הציון של הצדיק רבי נחמן שאלפים פוקדים אותו.  מוישי הולך להתפלל בציון של הצדיק בדבקות אדירה ואז השכיר דירה נאה ובשבוע האחרון של החג הגיעו אלפי יהודים. היהודים השכירו דירה כל אחד או כל קבוצת אנשים דירה משלהם. שהגיע ראש השנה מוישי הסתובב ברחובות אומן ואז באמצע הטיול מוישי פוגש את אחד הנגנים והוא שואל את המתופף מה הוא עושה באומן, המתופף עונה למוישי שרבי נחמן אמר לכל הבנים שיבואו אליו לחג ראש השנה. ואז המתופף שואל את מוישי מה הוא עושה באומן. מוישי מספר למתופף את כל החלום ואז מוישי שואל אם אפשר לבוא לביקור בדירתם ואז המתופף אמר בשמחה, אתה מוזמן לבוא לדירתנו. מוישי והמתופף הלכו במשך שתי דקות, הם הגיעו לבנין, מוישי והמתופף עלו אל הבנין לקומה החמישית ואז הם פתחו את הדלת. הפתעה גדולה היתה שם, כל נגני הכותל  שעורכים בר מצווה בירושלים היו שם. הם פתחו שלושה בקבוקי יין, שתו ושמחו ואפילו ריקוד או שניים רקדו שם. אחרי כארבע שעות של שמחה וריקודים מוישי חזר אל חדרו והלך לשון.

מוישי ישן שנת ישרים, אחרי שש שעות של שינה הצדיק שוב התגלה למוישי בחלום. הוא אמר לו שבזכות זה שהגעת לאומן לאחר מסע כל כך ארוך עשית את התיקון שלך ובעולם הבא תזכה לגן עדן. מוישי התעורר רק בבוקר וישר רקד ושמח. הוא הלך לדירתם של מתופפי הכותל והם ארגנו מנין לתפילה. כולם החלו להתפלל תפילת שחרית, רקדו שתיים, שלוש ריקודים, אמרו תיקון הכללי והסבירו למוישי שרבי נחמן ביקש לומר תיקון הכללי ולתת פרוטה לצדקה.

אחרי שמוישי אמר תיקון הכללי, נגני הכותל יצאו להתבודד והסבירו למוישי איך מתבודדים. מוישי התבודד והתבודד ואחרי שעה של התבודדות כל נגני הכותל אמרו שוב תיקון הכללי ואז למדו בחברותה שלוש שעות ליקוטי מוהרן וגם בנוסף ליקוטי הלכות. הדרך אל חדר האוכל לוותה בריקודים והלב של מוישי התחמם ונפתח והוא נהיה לוהט. בצאת החג הם הדליקו נר להבדלה, להבת הנר היתה גבוהה. לאחר מכן אמרו שוב תיקון הכללי והדליקו נר לרבי נחמן.

לאחר כל המסע לאומן ובאומן עצמה מוישי חזר לביתו. הוא סיפר לאישתו וילדיו את המסע שעבר עליו ואת כל נפלאותיו. לאחר שנה מוישי הביא איתו גם את בנו הקטן, בן השבע ואז הוא פגש שוב את נגני הכותל ואז הנגנים סיפרו לו את השושלת שלהם שהתחילה לפני שנים רבות. כולם אמרו – "הלוואי והשושלת תמשיך לעד". אמן אמן אמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *