בר מצווה בכותל,  מתופפים לכותל,  תופים ושופרות

מתופפים לכותל? או מתופפים לבידוק הכותל?

 

האם המתופפים יכולים להכנס אל תוך הכותל עם תופים ושופרות?

בס"ד

לדף הבית לחץ כאן

שלום לכולם

האם המתופפים יכולים להיכנס אל תוך הכותל ולנגן שם באמצעות תופים והשופרות?

במילה אחת – לא.

בעבר, לפני כ-10 שנים שהתחלתי את דרכי בתהלוכות תופים ושופרות בכותל, היינו מבצעים תהלוכות לחתני בר מצווה משער האשפות עד לבידוק , ואז נכנסים עם המשפחה והאורחים אל תוך הכותל, וגם בעליה לתורה  היינו מנגנים ותוקעים בשופרות.

דבר זה הופסק לפני כ 4 שנים בערך ע"י רב הכותל, ולפי דעתי בצדק מכמה סיבות.

הסיבה הראשונה היא שחתן בר המצווה מתכונן כ"כ הרבה זמן לקריאת התורה, וברגע הכי גורלי והכי שכולם צריכים להיות בשקט, יש רעש של הלמות תופים ותרועות שופר, דבר אשר הקשה מאוד את קריאת התורה של החתנים, שגם ככה הם מתרגשים והקול כמעט ולא יוצא.

ואז מה יוצא , אמא שנמצאת בצידו השני של הגדר, שמחכה כ"כ לשמוע את בנה קורא בתורה, ומה שהיא שומעת זה רק תופים ושופרות.

הסיבה השנייה היא שבסוף האירוע המשפחה היתה צריכה לשלם, ולפי דעתי זה לא מכובד ולא יאה לסגור עיסקאות בתוך הכותל, מקום שהשכינה לא זזה מעולם, שלא לדבר על משפחות שבאותו רגע רוצות לסגור איתך גם תופים ושופרות לחתן שלהם, ואז מתחיל מיקוח על התשלום, וזה לא מתאים לאווירה של הכותל, אווירה של תפילה וקידוש השם.

לכן אין כניסה של תופים ושופרות לכותל, וכל התהלוכות מתבצעות מתחנת האוטובוסים של שער האשפות או שער ציון עד לבידוק.

והאמת, לפי דעתי התהלוכות של היום יותר שמחות מהתהלוכות של לפני 4 שנים שהיינו יכולים להיכנס אל תוך הכותל, והסיבה היא שכאשר עושים דבר מאוד מתומצת ולא דבר שנמשך על חצי יום, הוא נעשה יותר טוב ויותר בשמחה ויותר מקצועי.

לא הכמות קובעת אלא המקצועיות והיחודיות והאיכות, לכן כאשר אתם שומעים בשיחת הטלפון שאי אפשר להכניס תופים ושופרות לכותל, אל תתבאסו,כי אתם הולכים לקבל משהו בהרבה יותר טוב ויותר שמח.

תודה

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *