בר מצווה בכותל,  מתופפים בכותל,  מתופפים לכותל,  עליה לתורה בכותל,  תופים לכותל

מתופפים לכותל של רבי נחמן מברסלב

בס"ד

שלום לכולם

רוב האנשים והמשפחות אשר מגיעות לערוך עליה לתורה בכותל, תמיד מסתכלים עלינו, על צוות מתופפים לכותל, ואומרים "אתם החבר'ה המשמחים של רבי נחמן מברסלב", ואז אומרים שוב "אשריכם על השמחה – מצווה גדולה להיות בשמחה".

איך באמת מתופפים לכותל קשורים לרבי נחמן מברסלב?

האם יש קשר ישיר בין הלבוש, השמחה, ומאור הפנים לרבי נחמן מברסלב?רבי נחמן מברסלב

בתשובה אחת – כן.

משנתו של רבי נחמן מברסלב, אשר נפטר לפני כ-200 שנה, היתה שמחה, כל מה שאנחנו עושים וכל מה שנעשה, העיקר שנעשה בשמחה.

בכמה מילים, לא משנה מה אדם עבר בחייו, וכמה שטויות עשה בעבר, ועבר את מה שעבר, תמיד אפשר להתחיל מהתחלה, והכי חשוב להתחיל בשמחה.

שמחה זו מילה מאוד חשובה בתורתו של רבי נחמן מברסלב, וכל מה שאנו עושים – אם זה בתפילה, גדול ילדים, פרנסה, חיי משפחה, שכל זה יעשה בשמחה וכך יהיה יותר קל וכך נמשוך את כל החסדים לחיינו האישיים.

כמובן שכאשר אנחנו בשמחה, אנחנו כמין מראה לאדם שממולנו וכך גם הוא נכנס לשמחה כי הוא מסתכל על עצמו במראה.

אז איך זה קשור לחבר'ה של מתופפים בכותל?

מתופפים בכותל אשר באים לערוך תהלוכות של עליה לתורה בכותל, הם חבר'ה שפרנסתם הם שמחה, והם מייצרים שמחה המונית לכל האורחים אשר באים לחגוג בר מצווה בירושלים.

הלבוש התנכי מסורתי של מתופפים לכותל הוא לבוש מאוד חגיגי שמזכיר חג, כידוע בחגים רוב האנשים מתלבשים בצבע לבן, ובחג צריך לשמוח – "ושמחת בחגך".מצווה גדולה להיות בשמחה

לכן, לפי דעתי יש את ההקבלה של מתופפים בכותל לשמחה, אשר משמחים את עם ישראל עם תופים ושופרות בריקודים ותהלוכות לכיוון הכותל המערבי.

שמחה זה רבי נחמן מברסלב, מתופפים בכותל זה שמחת עם ישראל בכלי נגינה, לבוש לבן הוא לבוש חגיגי ונותן משמעות לשמחה.

עוד משהו מאוד חשוב בענין השמחה ורבי נחמן מברסלב – ישנם הרבה מתופפים בכותל שכאשר החלו את עבודתם בכותל בתהלוכות בר מצווה, לא הכירו את רבי נחמן מברסלב, ולא הכירו את משנתו, אך לאחר עבודה של תהלוכות בר מצווה בכותל הם גילו את רבי נחמן, ורובם התקרבו למשנתו ולומדים אותה, ואפשר לקרוא להם חסידים של רבי נחמן מברסלב, חסידי השמחה.

תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *