בר מצווה בכותל,  כללי,  מתופפים בכותל,  מתופפים לכותל

מתופפים לכותל עם נשיא צרפת

בס"ד

שלום לכולם

היום הגיע לאיזור העיר העתיקה והכותל נשיא צרפת – פרנסואה הולנד.

אנו צוותי המתופפים לכותל הגענו לאיזור בשעות הבוקר המוקדמות כדי לערוך תהלוכות בר מצווה עם תופים ושופרות בכותל.

בערך לשעה 9 בבוקר סגרו את כל הכבישים המובילים לכותל ולעיר העתיקה, ומי שעבר בשיירה מלכותית עם בערך לא פחות מ – 20 כלי רכב משוריינים,  הוא הנשיא הצרפתי.

כמובן שמבחינתנו, של צוותי המתופפים לכותל זה היה קצת תקוע שסוגרים לנו את הכביש המוביל לכותל, ואז כל התהלוכות בר מצווה נפסקות, כי משפחות תקועות בפקקים 2 ק"מ מהכותל.

מה שעשינו, פשוט ישבנו במקום הקבוע שלנו מתחת לעץ הזית העתיק ופתחנו ג'אם סשיין עם כל התופים והשופרות, כמובן שהיה שמח לנגן ביחד עם צוותי המתופפים לכותל בנחת בזמן שאמור להיות הכי לחוץ מבחינת תהלוכות בכותל.

לאחר חצי שעה של ניגונים עם התופים והשופרות החלה לעבור שיירת נשיא צרפת – פרנסואה הולנד, בכביש הסובב את הכותל והעיר העתיקה. כמובן שלא ידענו באיזה רכב מבין ה -20 שעברו איפה הוא נמצא, אך תקענו תרועות שופר, אני בטוח שהוא ראה ושמע. אם זה היה תלוי בו הוא היה עוצר את המכונית ורואה את הדבר המקסים הזה שנקרא בר מצווה בכותל עם תופים ושופרות.

כמו שהכביש נסגר כך הוא נפתח לאחר חצי שעה, אך פתאום החלו להגיע כל המשפחות שאמורות לחגוג בר מצווה בכותל ביחד. משפחות שרצו להגיע ב – 9 התאחרו ל – 10, ומשפחות שרצו להגיע לכותל ב – 10 הגיעו בזמן.

כך מצאנו את עצמנו, כל צוותי המתופפים לכותל עסוקים בכל טוב ושמחה עם משפחות שקצת היו עצבניים מהפקק שנמשך חצי שעה. ברגע שתרועת השופר פילחה את האוויר לכיוון השמיים הכל נרגע, החיוכים חזרו לפרצוף, ולחץ הדם ירד. במקצב התופים הראשון כבר כולם שכחו איך קוראים לנשיא צרפת, וכולם שרו "ישמח חתני". במקצב התופים השני כבר מצאנו את עצמנו במעגלי ריקודים סוחפים לכבוד חתן בר המצווה.

מה שנשאר לנו, לכל הצוותים של מתופפים בכותל זה החוויה שהנשיא צרפת עבר ותקענו לכבודו בשופרות.

אולי תרועות השופר לכבוד הנשיא הצרפתי תעזור בשיחות השלום והעולם למען עם ישראל.

אמן…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *