בר מצווה בכותל,  מתופפי הכותל,  עליה לתורה בכותל

מתופפים לבעל שם טוב הקדוש

בס"ד

שלום לכולם

נכון, קצת נעלמתי ולא כתבתי כבר כמעט חודש. קצת הייתי עסוק, והדבר השני הוא שנסעתי לקברות צדיקים באוקראינה עם אשתי לבד. פעם ראשונה אחרי 13 שנה. את ילדיי השארנו עם הסבא והסבתות.

הפעם אספר לכם על טיול קברות הצדיקים שעשיתי. כמעט שבוע שלם של קדושה, הרבה תפילות ובעיקר עונג רוחני שקשה לתאר אותו במאמר של 300 מילים. אך אנסה.

את הטיסה לאוקראינה קבעתי ליום חמישי לשעה שש וחצי בערב. בכדי שלא אפספס את יום חמישי בבוקר לתהלוכות בר מצווה בכותל. כל יום חמישי בבוקר הייתי עסוק במספר אירועי כותל מאוד שמחים, וגם בעליה לתורה שנכנסתי אל תוך הכותל להתפלל עם המשפחה, והיה מאוד מרגש.

לאחר היום הפורה בכותל נסענו אני ואשתי לשדה התעופה בן גוריון לתפוס את הטיסה לאוקראינה. הטיסה עברה מעולה. בשדה התעופה בקייב חיכה לנו נהג שהסיע אותנו היישר לאומן אל ציונו של "רבי נחמן". כמובן שבאומן נשארנו לשבת אצל רבנו הקדוש. כל השבת היה עונג רוחני כל כך גדול – תפילות, תהילים, סעודות, לימוד יומי. בקיצור הטענת מצברים.

לאחר השבת, נהגנו הפרטי לקח אותנו לעיירת ברסלב ששם קבור "רבי נתן" – ציון מתוק מדבש, עם נוף מהמם לכל העמק. לאחר שגם שם התפללנו על יקירנו ועל כל עם ישראל, ועשיתי ריקוד קטן עם כמה חברים שהגיעו, המשכנו בנסיעה אל הציון של "הבעל שם טוב הקדוש" ליומיים. ציון עם הרבה קדושה והרבה מתיקות. גם שם שפכנו את ליבנו לתפילות על כל עם ישראל.

אחד הדברים שריגשו אותי מאוד הוא, שביום שנסעתי הייתי בכותל, והעברתי בן כל חברי הכותל פתק שיכתבו את שמם, או שם יקירם, או מכרם שנתפלל עליו בציונים הקדושים. הדף היה מלא מאוד בשמות, ואפילו כמה מתופפים מהכותל הביאו כמה שקלים לצדקה שאתן בציון. את הכסף נתתי לאביון באומן, ואמרתי לו שאת הכסף הזה הרוויחו מתופפים מהכותל מתוך שמחה ששמחו את עם ישראל. הוא אמר לי שמבחינתו הכסף הזה קדוש, וגם בצאת שבת הוא בא אלי ואמר לי שמאוד שימחתי אותו מהידיעה שזה כסף של שמחה.

דבר נוסף שריגש אותי מאוד הוא לקרוא על הציונים הקדושים את כל שמות חברי מתופפי הכותל. כל מי שביקש רפואה, הצלחה, זיווג, פרנסה.

אמן וכל תפילותנו יעלו מעלה מעלה עד לכיסא הכבוד.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *