מתופפים בכותל,  סיפורי מתופפים צדיקים

מתופפים זאבים צדיקים – חלק ב

בס"ד

לאחר שהעגלה היתה רתומה לסוסים, וכל ההכנות האחרונות נסתיימו, לקראת הנסיעה של בני הזוג עם הרך הנולד לכיוון הצדיק. עלו בני הזוג עם בנם הקטן ויצאו לדרך. המסע היה ארוך, מתיש, מייגע וקפוא. מכיוון שכל הדרך כבר כוסתה שלג. אך הזוג לא וויתר ואמר שאלו רק מניעות להגיע לצדיק.

את השעות הראשונות העבירו בני הזוג במזמורי תהילים, כאשר רוחות עזות החלו לפתע להתחולל. האמא עטפה את בנה הפעוט בכמה שמיכות עבות והחלה להתפלל לקדוש ברוך הוא שיגיעו ליעדם לשלום. לאחר כמה שעות טובות של תפילה וקריאת מזמורי תהילים החלו בני הזוג להיות עייפים במיוחד, וקשה היה להם להישאר ערים. הם החליטו לעטוף את התינוק בעוד שמיכה ולנמנם קצת, בעוד התינוק ישן ביניהם. הסוסים לא הפסיקו לרגע את הדהירה לכיוון הצדיק.

עברו להם בערך שעתיים של נמנום קל עד כבד, עד שהאמא התעוררה ראשונה. היא פלטה צווחה נוראית, ובעלה מיד התעורר בבהלה, ושאל אותה מה קרה?, הוא היה מבולבל מאוד, וניכר היה שעדיין היה עייף מהנסיעה הקשה והארוכה. היא פלטה שוב פעם צווחה שהתינוק לא פה, כלומר התינוק לא על העגלה.

אולי הוא נפל, אמר בעלה בבהלה. אולי בזמן הדהירה של הסוסים לא שמנו לב ופשוט התינוק נפל. אולי הוא נפל אל תוך השלג הקפוא ועכשיו הוא קופא למוות מקור. ההורים היו מודאגים מאוד והחליטו לחזור על עקבותיהם שבתוך ליבם ציפו לגרוע מכל. פתאום האב החל לבכות ואמר – הרי הצדיק אמר שהוא שומע הלמות תופים של מתופפים בכותל, ותרועות שופר שפותחת שערי שמיים, לא יתכן שבננו כך סתם נפל אל תוך השלג מבלי ששמנו לב. נחזור על עקבותינו בשמחה ולא בדאגה.

הסוסים החלו דוהרים במלוא המרץ את הדרך חזרה, השלג כבר החל להערם לגובה שהיה קשה לסוע, אך את הסוסים לא ענין והם ריחפו באוויר עם העגלה. לפתע בזמן דהירתם הם עצרו במפתיע והתרוממו על שני רגליהם האחוריות, כל העגלה בלמה וכמעט התהפכה. האב הסתכל למרחוק, ופתאום ראה מעין כתם בצבע כהה שמבצבץ מרחוק. הכתם לא גדול מדי, והסוסים ממש נרתעו מלדהור לכוון הכתם הכהה שניצב ממש על הדרך.

האב ניסה לאלץ את הסוסים להמשיך בדהירה, אך הם לא הקשיבו לו. הוא החליט לרדת מן העגלה וללכת ברגל לכיוון הכתם הכהה. הוא התקרב, ובמרחק של כ 100 מטר הוא פתאום רואה 3 זאבים שממש יושבים על הכתם הכהה. לרגע הוא חשב ששלושת הזאבים זכו לארוחה דשנה, משום שלא זזו לרגע מהכתם הכהה שניצב על השלג.

לפתע הוא שמע את יללותיהם של הזאבים, שהתערבבו עם קולות של תרועות שופר וקצב של הלמות תופים. הוא נזכר במה שהצדיק אמר לו לפני שאשתו התעברה – שהוא שומע את קצב המתופפים ותרועות שופרות בכותל. הוא לרגע חש מבולבל וראה את השלג הלבן לפתע בצבע שחור.

למרות זאת החליט בכוחותיו האחרונים ללכת לכיוון הזאבים.

המשך בשבוע הבא…..

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *