מעגל מתופפים לחתונה,  תופים ושופרות

מעגל מתופפים לחתונה

בס"ד

מעגל מתופפים לחתונה, האם זה לא נדוש?, האם לא נמאס ממתופפים שמנגנים כל הערב ובכל האירוע?

במילה אחת – לא. כאשר עושים מעגל מתופפים לחתונה כמו שצריך בטוב טעם, עם הרבה קדושה ושמחה, זה רק מוסיף ליום הכי שמח של הזוג החדש.

במהלך עבודתי עם תופים ושופרות, אם זה בתהלוכות בר מצווה בירושלים או מעגל מתופפים לילדים, תמיד יש את האנשים שבאים ואומרים כל הכבוד, איזו שמחה ואיזה כיך שיש אנשים כמוכם שמשמחים, ונותנים פידבק ממש טוב – במיוחד באירועים של בר מצווה בכותל.

אבל, אחרי כמה שניות שואלים אם אנו מגיעים גם לחתונות, ואם אנחנו עושים גם מעגלי מתופפים לחתונה. כמובן שתשובתנו חיובית, אבל אנחנו אומרים שבחתונה הקונספט הוא שונה לגמרי ממה שרואים ומרגישים בתהלוכות מתופפים ושופרות של בר מצווה בכותל.

ואז מגיעה הפצצה, "אתם לא חושבים שזה נדוש לנגן כל הערב?, ובמילה עדינה לעשות חור בראש כל הערב".

ואז אני אומר – נכון, מי שמנגן בתופים ובשופרות  כל הערב, גורם לכאב ראש של כל האורחים ואין טעם לנגן כל הערב במעגל הריקודים, כי זה נראה זול מדי לחתונה.מתופפים לחתונה

ואז אני מסביר בדיוק לאותם אנשים, איך מבחינתנו חתונה וחופה אמורה להיות.

קודם כל, אנחנו לא מנגנים כל הערב. מה שלהקתנו, תופי שמחה עושה הוא נטו חופה, כלומר מתרכזים בחופה, וכל מה שמסביב יכול לבוא כבונוס, ומיד אסביר.

לפני החופה, נכריז על טקס החופה בתרועות שופר אשר יפתחו שערי שמיים, וברגע שכל האורחים מופנים לחופה וקיבלו בידיעתם שהחופה עומדת להתחיל, אפשר להמשיך.

אנו נוביל את החתן ואת הכלה בקצב של תופים בשלוב שירים מסורתיים של חתונה כמו: עוד ישמע בהרי יהודה, ישמח חתני, שמח תשמח, הלילה לילה שמחה גדולה הלילה. כך כאשר אנו שרים עם כל האורחים בשלוב קצב של תופים ותרועות שופר, החתונה והחופה במיוחד, מרגישה ונראית אחרת, נראית אוטנטית וקדושה כמו פעם, ישנם אנשים שאומרים שזה מרגיש כמו בימי מרים הנביאה שיצאה בתופים ובמחולות.

כמובן שבזמן כיסוי ההינומה של הכלה על ידי החתן, נתקע תרועות שופר לפתיחת שערי שמיים, כי זה אחד הרגעים המקודשים של החופה.

כאשר סיימנו להוביל את החתן והכלה אל תוך החופה. אנו, צוות מעגל מתופפים לחתונה, רק מתחילים את שמחת החופה. חופה צריכה לפי דעתנו להיות שמחה, וצריך לדאוג לאורחים שלא ישתעממו. ואיך דואגים שהאורחים לא ישתעממו?, פשוט מכניסים תוכן שמח וקדוש.

כך אנו, מעגל מתופפים לחתונה, נכניס ניחוח יהודי אל תוך החופה, כאשר ננגן  ונשיר במשך כל החופה שירי שמחה, כאשר כל הקהל יצטרף אלינו בשירה של קול ששון וקול שמחה, קול חתן וקול כלה.

לאחר שבירת הכוס, נעמוד כל חברי הלהקה מסביב לחתן והכלה, ונערוך חאפלה מסורתית שמחה במיוחד. וזה הזמן לומר מזל טוב, להתחבק ולהתנשק, ולערוך מעגל ריקודים שמח עם החתן והכלה.

ברגע שהחופה היתה פיקס, מלאה בכל טוב ושמחה בשלוב מעגל מתופפים לחתונה, לא צריך לנגן עם תופים כל הערב. יותר פשוט לערוך משהו אומנותי, עוצמתי, טוב ויפה, מאשר למרוח אותו על כל הערב, ובסוף האורחים יצאו עם כאב ראש.

יש משפט שאומר – "כל המוסיף גורע".

תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *