בר מצווה בירושלים,  בר מצווה בכותל,  מעגל מתופפים בכותל,  עליה לתורה בכותל,  תופים ושופרות

לך כנוס את כל המתופפים

בס"ד

לכל החברים היקרים, לכל המתופפים היקרים.

הנה חג פורים הסתיים לו, חג כל כך שמח שאין שני לו. חג שבו כמעט כל אחד מרגיש בן חורין אמיתי לקראת חג הפסח שיבוא עלינו לטובה.

אכתוב קצת על פורים וקצת על מה שקורה בכותל, במיוחד לגבי אירגון בר מצווה בירושלים בימים אלו.

ארגון בר מצווה בכותל הוא דבר מורכב שאם עושים אותו בשמחה ובנחת מגיעים לתוצאות מעולות. כמובן כל הדברים הנלווים לארגון – הסעה לכותל, מתופפים לכותל, מסעדה באיזור ירושלים, וכמובן סיורים באיזור הרובע היהודי עם תוכן מורשתי.

את כל הארגון ליום בר מצווה תעשו בלב שלם ובנחת למרות שהמצב הקיים מבחינה בטחונית מעורער ומאוד קשה בכל הארץ. צה"ל ומשטרת ישראל עושים עבודת קודש כדי שאנשים כמונו וכמוכם וגם תיירות מחו"ל יוכלו להגיע לאיזור הכותל המערבי ולהסתובב שם בחופשיות וגם לערוך תהלוכות של תופים ושופרות מחוץ לכותל וגם מהרובע היהודי לכותל או משער ציון לחורבה בכדי לשמח את חתן בר המצווה.

מעגל מתופפים לילדים בכותל
מעגל מתופפים לילדים בכותל

לכן אני אומר לכולכם, משפחות יקרות "לך כנוס את כל היהודים", שאת זה המשפט אמרה אסתר למרדכי, שהוא יכנוס את כל היהודים וכל היהודים יהיו ביחד ויהיה שלום ביננו ורק כך ננצח את אויבנו. ברגע שנהיה כולנו מכונסים ויהיה ביננו אחווה ושלום נהיה העם הכי חזק ואף אחד לא יוכל עלינו. לכן כולנו צריכים להתאחד מבחינה רוחנית.

במדרשי חז"ל כתוב שבימות המשיח יתבטלו כל החגים ואז ישארו רק שני חגים – אחד מהם זה יום הכיפורים והשני הוא פורים. שאלתי את עצמי באמצע משתה פורים שהייתי "קצת" מבושם, מדוע חג פורים ישאר בזמן ימות המשיח?, מה כל כך מיוחד בחג פורים?, התשובה שעלתה לי היא שחג פורים הוא חג של אחווה, חג של נתינה, חג של ביחד, חג של שמחה וצחוקים. בזמן ימות המשיח זה הדבר שיישאר לנו לעם היהודי – אחווה, נתינה, משלוח מנות איש לרעהו, מתנות לאביונים. זה הדבר המיוחד של העם היהודי. עוד אומרים שבית המקדש השלישי יבנה בזכות אהבת חינם וכמובן שחג פורים הוא חג מאוד משמעותי בדרך לבית המקדש השלישי.

אני שואל את כולכם – "איפה יש עוד עם שמצוותיו הם לתת מתנות לאביונים או משלוח מנות?", לכן את כל סוד מגילת אסתר אפשר לסכם במשפט אחד – "לך כנוס את כל היהודים", ההתכנסות זה הגאולה שלנו. שנהיה ביחד ולא נפחד, כאשר עם ישראל ביחד הוא חזק כל כך מבחינה רוחנית ורק כל נקבל את פני המשיח.

לכן אני אומר לכולכם משפחות יקרות, גם כאשר אתם מגיעים לכותל תחשבו שעם ישראל חזק ורק כל ננצח את אויבנו ובטח ובטח לערוך תהלוכות של מתופפים ושופרות כי רק כך אויבנו ייראו אותנו בשיא שמחתנו, כי כאשר אדם שמח אי אפשר לנצח אותו.

תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *