חגים בכותל,  עליה לתורה בכותל

חג פורים בכותל

בס"ד

שלום ושלום ושוב שלום

חג פורים, חג פורים, חג גדול לילדים. אין אדם שלא אוהב את חג הפורים. כל הילדים אוהבים את חג הפורים ובטח ובטח כל המבוגרים. חג שבו כל הילדים מתחפשים בתחפושות שונות ומגוונות. חג שבו כל המבוגרים שותים יין "עד אלא ידע" ומתבסמים היטב היטב. כי זה אחת המצוות של חג הפורים, להתבסם  טוב טוב ולשמוח, לצחוק, לרקוד, לשיר ולחייך. ברוחניות חג הפורים מסמל את המלחמה וההכנעה של היצר הרע שהוא עמלק – אמן ונזכה למחות אותו בכל רגע ורגע.

פורים תשע"ז

השנה שנת תשע"ז, חג פורים החל כבר ביום חמישי עם תענית אסתר. כידוע איננו עובדים ומשמחים חתני בר מצווה בתעניות, אך תענית זו היא תענית שונה. זוהי תענית של שמחה, לכן יש מצווה לנגן ולשמח חתני בר מצווה בתענית זו. וכך היה, משפחות אכן הגיעו לירושלים בכדי לערוך עליה לתורה בכותל עם תופים ושופרות. מה שהיה הדבר הבעייתי היחידי הוא הסעודה, רוב האנשים והאורחים היו בצום, לכן רובם ויתרו על הסעודה במסעדה, מה שהוזיל את עלויות בר המצווה בכותל.

לאחר מכן, חג פורים תשע"ז נחגג ברוב הארץ ביום ראשון. כבר ממוצאי שבת נערכה קריאת מגילה וביום למחרת בבוקר. כמובן שלאחר מקרא המגילה התבצעו משלוחי מנות לחברים ולקרובים. ודבר נוסף חשוב מאוד שהתבצע גם הוא מתנות לאביונים, שזוהי גם אחת מן המצוות של חג הפורים. לאחר שלושת המצוות הללו הגיע זמן הסעודה. את הסעודה ערכנו בבית הכנסת "בית ברסלב תקוע", סעודה כיד המלך עם הרבה אוכל טוב, יין טוב ומשובח, דברי תורה, שמחה וריקודים. כמובן שלאחר שעה של שתיית יין כל המשתה מקבל תאוצה נוספת והאנרגיות מתחילות לעלות מעלה מעלה. כמובן שישנה גם מוסיקה טובה ברקע ומידי פעם המוסיקה נפסקת ומישהו תופס את התוף ומנגן מקצב עם שיר וסוחף את כולם אחריו.

עכשיו אסביר למה התכוונתי כאשר אמרתי שחג הפורים נחגג ברוב חלקי הארץ ביום ראשון. את חג הפורים חוגגים במקומות שאין חומה מימי יהושוע בן נון ביום הראשון. ובמקומות שישנה חומה מימי יהושוע בן נון חוגגים ביום למחרת, לכן בירושלים למשל חגגו את חג הפורים ביום שני.

יום שני, שושן פורים בירושלים. הגענו כל החבר'ה שחגגו אתמול פורים לכותל המערבי, בכדי לשמח חתני בר מצווה עם תופים ושופרות בעלייה לתורה. הגיעו המון משפחות מחופשות בתחפושות שונות ומצחיקות, וכמעט כולן היו במצב רוח מאוד מרומם, כי הרי היום חג פורים וגם בר מצווה ועליה לתורה של הבן האהוב.

תהלוכות בר המצווה בכותל שנערכו בפורים היו מדהימות, מצחיקות ומאוד שמחות למרות שירד גשם זלעפות. לאף אחד זה לא הפריע לרקוד ולשמוח ולשיר חזק "ליהודים היתה אורה ושמחה וששון ויקר".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *