חגים בכותל,  כללי,  מעגל מתופפים לילדים

חג החירות בכותל

בס"ד

שלום לכל החברים

משפחת פיס

בטוח שהתגעגעתם, כי אני התגעגעתי. משום מה לא יצא לי לכתוב תקופה דיי ארוכה, נראה לי מפורים. פשוט היו הרבה ניקיונות לפסח, בדיקת חמץ, ואז חול המועד של פסח שאחד המנהגים ההלכתיים שאסור לכתוב. וכן גם אני יצאתי לטיולים עם בני משפחתי כמו רוב עם ישראל. אז הנה חזרתי, אני כותב אליכם בשמחה.

חג הפסח עבר עלינו לטובה. חג של חירות אמיתית שבו כל יהודי חייב להרגיש בן חורין. אני שואל את עצמי כל שנה מחדש "מה זה להרגיש בן חורין?", האם זה להתנתק מכל העול של חיי היום-יום? עבודה, פרנסה, כל מיני דברים שאנו חייבים לעשות ולפעמים דוחים אותם ולבסוף חייבים לעשות אותם. חשוב לי לציין שאת העבודה כמו מעגל מתופפים לילדים, או תהלוכות בר מצווה בכותל אני לא מחשיב כעול של חיי היום היום, כי זוהי השמחה והאנרגיות שנותנות לי כוח להמשיך הלאה.

אז מה זה בן חורין אמיתי?, מה זה יציאת מצריים?, מה זה חג האביב?, מה זה חג המצות?

נתחיל בהדרגה ונראה לאיזה כיוון נושבת הרוח – אני בטוח שהיא נושבת לכיוון הכותל. הדבר הראשון הוא חג יציאת מצריים זהו חג שאנו יוצאים מכל המיצרים שלנו, כל הדברים שחוסמים אותנו כל השנה וכל הדברים שאנו חסומים בהם, זה הזמן הכי גבוה להשתחרר מהם, זה הזמן לעשות שינויים ולומר – מעכשיו אני רוצה לפעול אחרת. אני רוצה לפעול למען שינוי מבורך בשבילי ומי שרוצה יכול להוסיף למען הסובבים אותי.

הדבר השני הוא חג האביב, חג שבו כל זרע או שתיל קטן, ואפילו עץ גדול שהיו רדומים במהלך כל החורף כי לא היה להם כוח להתמודד עם הרוחות החזקות, הגשם שלא פסק והקור המקפיא. עכשיו אומרים לעצמם, זה הזמן לפרוח, זה הזמן לגדול, זה הזמן להוציא עלים חדשים ולהתחדש. זה הזמן העונתי הכי טוב בשבילנו – בני האדם, לערוך את השינוי בכדי לצמוח ולגדול. להזכירנו נאמר "כי האדם עץ השדה".

הדבר השלישי הוא ברגע שאנחנו מתחילים לצמוח, מתחילים להתחדש – אנו בני חורין אמיתיים, כי אז אנו אומרים ומראים לכולם שאנחנו כן יכולים לצאת מהתרדמה שהיינו בה כל החורף כמו העצים והצמחים הקטנים.

הדבר הרביעי הוא חג המצות – מצה, טעימה להפליא, כל הרפואות נמצאות במצה, כל האלוקות נמצאת במצה. דבר שנראה לכאורה יבש וחסר טעם, דווקא משם אנחנו עושים את הצמיחה שלנו, דווקא משם אנחנו גדלים ומתעצמים להיות בני חורין אמיתיים.

מקווה שאהבתם את ההסתכלות שלי על החיים, מה זה להיות בן חורין אמיתי, איך בן חורין אמיתי גדל להיות עץ חזק ירוק ומלבלב.

עכשיו, לאחר שיצאתי ממצריים, ואני בן חורין אמיתי, יש לי את כל הכוח שבעולם לשמח חתני בר מצווה בכותל עם תופים ושופרות, וכמובן לערוך מעגלי תופים לילדים. – נתראה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *