בר מצווה בכותל,  מתופפים בירושלים,  קלרינט לכותל,  תופים לכותל

דוד מלך ישראל

בס"ד

שלום לכולם

המאמר הבא מוקדש לדוד, נגן קלרינט מס' 2, אשר אין כמוהו בכל הכותל….דוד מלך ישראל

נגן אשר עושה את האירועים הכי שמחים בתהלוכות בר מצווה בכותל

המאמר יפורסם שבוע הבא….

שבת שלום לכולם

המשך….

כידוע, ישנם אין ספור להקות של מתופפים בכותל אשר באים לשמח חתני בר מצווה בימי שני וחמישי. חלקם טובים יותר, וחלקם טובים פחות. כנראה הנסיון עם השנים עושה את שלו.

ישנה להקה אחת בפיקודו של דוד, אשר דוד עצמו מגיע לשמח את החתנים בתהלוכות בר מצווה בכותל, שהוא לפי דעתי מס'2 בתהלוכות של כל המתופפים בכותל. למה מס' 2?, אסביר בהמשך…

כאשר אנו, צוותים של מתופפים לכותל, מגיעים לשמח את המשפחות עם כלי נגינה ומוסיקה שמחה שמתאימה במיוחד לרגע הקדוש הזה שנקרא בר מצווה בכותל, אנו מגיעים לאירוע אחד-אולי שתיים. לכל להקה ולכל נגן יש את הצוות שלו או את הנגן שלו.

אני, כאשר אני מגיע בתור להקת מתופפים לכותל, אני צריך שינגן לצידי נגן מיומן, נגן שמח, נגן שיודע את העבודה על בוריה, ויודע ומבין את מהלך התהלוכה של בר מצווה בכותל מכל ההיבטים. גם זמן שלא יהיה ארוך או קצר מדי, גם שמחה שנעביר ביחד למשפחה, גם רגישות לחתן בר המצווה אם הוא מתרגש מדי, והכי חשוב נגן מקצועי שיש לו רפרטואר עצום של שירי בר מצווה ושירי קדושה.

כאשר אני צריך נגן מקצועי, אני אוהב לנגן עם דוד, לכן אני קורא לו דוד מלך ישראל, כי הוא אחד הנגנים הטובים שנגנתי איתם, נגן שיודע מה זה קצב ולא זז מהקצב ומהמלודיה. אחד המקצועניות של הנגינה זה להחליף במהירות הבזק את סוג השיר וסוג המקצב, כי בתהלוכות של בר מצווה בכותל עם תופים ושופרות וקלרינט, לפעמים אנו מתחילים שיר מסוים ומרגישים שהוא לא כל כך זורם, אז מה נעשה ננגן אותו עד הסוף?, ודאי שלא. המקצועניות של דוד היא להחליף במהירות את סוג השיר מבלי שאף אחד מן מוזמני בר מצווה לכותל ירגיש שמשהו לא היה בסדר. ביננו אנחנו יודעים.

הגענו לשאלה הראשונה שהצגתי, למה נגן מס' 2 בכותל?.

אומר לכם בפשטות ישנם נגנים רבים, חלקם טובים יותר וחלקם טובים פחות. נגן שהוא מציג את עצמו כנגן מס' 2 הוא תמיד שואף ללמוד שירים נוספים, מלודיות חדשות, ניגונים עתיקים וגם ניגונים עכשוויים, ונגן מס' 2 תמיד שואף להיות למעלה. אני אומר שנגן מס' 1 לפעמים נרדם, ונגן מס' 2 תמיד עם יד על הדופק, מה אלמד עכשיו.

בתהלוכות בר מצווה בכותל, חשוב להיות נגן מס' 2 וכל הזמן להתחדש, ולהמציא דבים חדשים ושמחים.

אשרינו שאנו זוכים לשמח עם תופים ושופרות את המשפחות  אשר באות לחגוג בר מצווה בירושלים.

מי יתן ותמיד נשאף למעלה.

תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *