בר מצווה בכותל,  מעגל מתופפים לילדים,  עליה לתורה בכותל,  שופרות בכותל

בר מצווה מרגשת

בס"ד

שלום לכל החברים, חוזר אליכם בפוסט חדש ומרגש. עליה לתורה בכותל שערכנו ממש לקראת חג הפסח.

את הבר מצווה הזו לא אשכח לעולם, משום שהיה בה משהו מאוד מיוחד ומרגש. משהו שלא רואים בכל יום. משהו שרואים אולי פעם בחיים או שומעים עליה באחד מהסיפורים המרגשים שהדודה מספרת, או קוראים עליה באחד מהסיפורים של הסופר ששמו הוא חיים ולדר.

זו היתה בר מצווה מאוד מיוחדת, מאוד אותנטית, מאוד מרגשת והעיקר מאוד שמחה וקדושה. עכשיו אוכל לספר לכם מדוע התרגשתי כל כך מ – "עוד בר מצווה בכותל".

את הבר מצווה הזו הפיקה מפיקת אירועים בשם רויטל רינה אזולאי שזו העבודה הראשונה שאנו עובדים יחד. עבודת הפקה מאוד מיוחדת ומאוד מקצועית מהפרט הראשון ואני מניח עד לפרט האחרון.

זו היתה בר מצווה של משפחה מאוד מבוססת מארץ אנגליה, אשר הגיעו לארץ ישראל לחגוג בר מצווה בכותל. נשמע פשוט כמו מאות משפחות מחו"ל אשר מגיעות לארץ לחגוג בר מצווה בכותל. אבל המשפחה הזו וחתן בר המצווה הזה היו מיוחדים ומרגשים במיוחד.

לחתן בר המצווה הזה היה חלום לחגוג את הבר מצווה בכותל ו…… לשלב עוד בר מצווה של ילד שהוא לא ראה מעולם ולא פגש מעולם. והחלום שלו היה לחגוג עם ילד זה בר מצווה בכותל, כאשר לילד זה ומשפחתו אין אמצעים כספיים לחגוג בר מצווה, כאשר ישנם עלויות כבדות כמו קניית תפילין וציצית, שכירת אוטובוס, צלמים לבר מצווה, מתופפים לבר מצווה, גם לכותל וגם לסעודה שכלל גם מעגל מתופפים לילדים, מסעדה על רמה עם תפריט שף.

את החלום הזה הילד האנגלי ששמו הוא גו'ש אליה מרגו ממש בארץ ישראל, והוא חגג בר מצווה בכותל עם ילד עם תסמונת דאון בשם מנחם קלמנט גמבש. כל יום הבר מצווה החל משעות הבוקר בכותל ועד לשעות אחרה"צ במסעדה גו'ש בילה עם מנחם.

עכשיו אספר לכם את הצד שלי – כאשר הגעתי לכותל לערוך תהלוכת תופים ושופרות למשפחה שהגיעה מאנגליה הבחנתי שישנם שני סוגים של אנשים. סוג אחד של המשפחה של גו'ש שהגיעו מאנגליה שכולם הם אנגלים כבדים מחויטים. והסוג השני הם חבר'ה מהיישוב עופרה שנמצא באיזור לב בנימין והמשפחה של מנחם גמבש.

לא הבנתי את הקשר בין שני סוגי האנשים, אבל תיארתי לעצמי שאולי הם חברים או משפחה קרובה – רחוקה מאוד. כבר בזמן תרועות שופרות בכותל הרגשתי שנפתחו שערי שמיים ותהלוכת התופים היתה מאוד מרגשת וגם לראות את גו'ש ואת מנחם עומדים מתחת לחופה ביחד וצועדים לקראת הכותל באמצעות תופים ושופרות להנחת התפילין ולהוצאת ספר התורה. משהו לא הסתדר לי עם שני קצוות האנשים אבל היה מרגש והמשכתי הלאה.

רק במסעדה נפל לי האסימון. לפעמים קורה לנו שאנו מרגישים עוצמה מיוחדת וחזקה ולא יודעים איך להסביר ולמה. זה מה שקרה לי בכותל כאשר היה חזק במיוחד אבל לא הבנתי למה. במסעדה הבנתי את כל הקשר המיוחד הזה בין גו'ש לבין מנחם ועל חלומו של גו'ש לחגוג בר מצווה בכותל עם ילד נוסף עם תסמונת דאון חסר אמצעים.

מה שיש לומר הוא יישר כוח גדול. מאוד מרגש לראות את עם ישראל כך. וברגעים כאלו הגאולה ממש נראית קרובה ותיכף תגיע אלינו במהרה.

אמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *