בר מצווה בכותל,  הקרן למורשת הכותל,  מתופפים בכותל,  מתופפים לכותל,  עליה לתורה בכותל

בר מצווה בכותל – תפילה

בס"ד

שלום לכל משפחות בר מצווה בכותל אשר יגיעו במהלך השנים לערוך עליה לתורה בכותל.

את המאמר הבא אני מקדיש לכל החוגגים, אשר לא בדיוק יודעים איך נערכת, ואיך לערוך תפילה ביום עליה לתורה בכותל.

כמובן שקודם כל נחתתם בכותל לאחר נסיעה באוטובוס. אני בטוח שלקחתם צוותים של מתופפים בכותל אשר יערכו לכם תהלוכה עם תופים ושופרות, כי ביננו מה שעושה הכי שמח ביום בר מצווה בכותל זה החבר'ה של המתופפים עם שופרות לכותל.עליה לתורה בכותל

לאחר שעברתם את כל המסלול של עצירה בלטרון, הגעה לכותל, תהלוכת בר מצווה בכותל עם תופים ושופרות, כניסה לכותל. מה עושים כרגע בכותל?, איך עורכים תפילה?, ואיזה תפילה?, ארוכה?, קצרה?.

קודם כל חשוב לי להדגיש שלאחר תהלוכת מתופפים בכותל אתם עוברים את הבידוק ואז פוגשים את החבר'ה של הקרן למורשת כותל. אלו חבר'ה אשר יעזרו לכם לערוך את העליה בכותל בטוב טעם, עם הרבה סיפורי מורשת על עם ישראל ועל הכותל בפרט.

הקרן למורשת הכותל יעזרו לכם להחליט איזה סוג של תפילה להתפלל, אם זו תפילה קצרה אשר תתאים לרוב האורחים כדי שלא יתייבשו, אבל כן יקבלו איזשהו עוצמה קדושה בעליה לתורה בכותל, או תפילה ארוכה אשר תתאים לכל האורחים בלי לפגוע בחבר'ה האחרים.

כמובן שאפשר ביום עליה לתורה בכותל לארגן תפילין לכל מי שצריך וגם טליתות, וככה כל מי שאין לו או ששכח להביא יוכל להניח, ומי שלא יודע איך להניח, ישנם חבר'ה מקסימים אשר ידריכו אותו איך להניח.

בר מצווה בכותל הוא יום מיוחד לכולם, וחשוב שהיום הזה יהווה השראה קדושה ומקודשת לכל האורחים. לכן אפרט כאן את סדר התפילה בכדי שאתם תבחרו מה מתאים לכל האורחים. כמובן שאי אפשר לערוך תפילה ארוכה של שעה וחצי לחבר'ה שלא יודעים איך להתפלל או לא מתפללים בכלל, כי אז ישברו להם הכלים ולא ירצו עוד להתפלל לעולם.בר מצווה בכותל - מתופפים.

חשוב שדווקא ביום הזה של בר מצווה בכותל, לאנשים תהיה חוויה חזקה ועוצמתית ואז מי יודע איזה פתח פתחנו, רק בגלל שהיינו רגישים.

חשוב לומר שמי שרוצה להתפלל תפילה ארוכה ביום עליה לתורה בכותל, מומלץ להגיע מוקדם.

אורך התפילות הם: *תפילה ארוכה – שעה וחצי נושקת לשעתיים. *תפילה בינונית – בסביבות שעה. *תפילה קצרה – חצי שעה.

התפילה מורכבת מכמה גורמים שכל גורם הוא עולם מיוחד, וככה אנו מטיילים ועולים בין העולמות בזמן התפילה.

התפילה מורכבת מ: *קורבנות, *הודו, *קריאת שמע ישראל, *תפילת עמידה 18, *הוצאת ספר תורה, *סוף תפילה.

כמובן שאפשר לוותר על חלקי התפילה למשפחות אשר זה יותר מדי בשבילהם, ולהתמקד בחלקים העיקריים של שמע ישראל והוצאת ספר התורה.

הרבה משפחות שואלות אותי "למה בזמן התפילה אין את מתופפים בכותל עם תופים ושופרות אשר יעשו שמח לחתן בזמן עליה לתורה?".

אני אומר לכולן – אם אנחנו נכנס עם תופים ושופרות וננגן, אתם לא תוכלו להתפלל כראוי ובטח לא תשמעו את חתן בר המצווה קורא בספר תורה לאחר שהתכונן כל כך הרבה זמן. אז הסיבה העיקרית  שאין מתופפים בכותל בזמן עליה לתורה בכותל זה בגלל הרעש בזמן התפילה.

חשוב לציין שאת התפילה אתם יכולים לערוך לבד עם כל שאר האורחים ובני המשפחה, אך אם החלטם לקחת את מדריכי הקרן למורשת הכותל, השירות ניתן בחינם, והם עושים עבודה מקודשת ליום עליה לתורה בכותל.

תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *