בר מצווה,  מעגל מתופפים,  מעגל מתופפים לילדים

בר מצווה אתגרית

בס"ד

שלום לכולם

את המאמר הבא אני כותב בעקבות רעיון, שהגיתי באחד הימים במהלך טיול בוקר בהרי יהודה שבגוש עציון.בר מצווה בסגנון אחר

כידוע, ימי שני וחמישי הם ימים מיוחדים שבהם עורכים בר מצווה ועליה לתורה. חלקם עורכים את הבר מצווה  באיזור הכותל, כמובן עם כל הסדר מ-א ועד ת, שמתאים במיוחד לכותל, כמו אוטובוס, ארוחת בוקר דשנה בלטרון, מתופפים לכותל בתהלוכת תופים ושופרות עם ריקודים והרבה שמחה, והדובדבן שבקצפת עליה לתורה בכותל. ביננו זהו יום שמח במיוחד, וזה אחד הימים שאני הכי הרבה אוהב ללכת לעבוד בו, ביום בר מצווה בכותל.

חלק אחר מן האנשים חוגגים בר מצווה במקום מגוריהם, בבתי כנסת, או בציונים של צדיקים כמו הבאבא סאלי, או רבי שמעון בר יוחאי. פשוט הם עושים עליה לתורה בבית כנסת, וגם לשם אנחנו מגיעים עם תופים ושופרות, כמובן בלבוש לבן תנכי, ועורכים חאפלה גדולה עם שמחה וריקודים לכבוד המשפחה, האורחים וחתן השמחה.

דבר נוסף שעלה לי במוחי, הוא למשפחות שבוחרות לערוך בר מצווה בסגנון אקסטרימלי, סגנון אחר, שיהיה כיף ומגבש עם הרבה עוצמה חוויתית מהשטח.בר מצווה בשטח לא שאני מזלזל חס ושלום בבר מצווה בכותל או בעליה לתורה בבית כנסת, למרות שזהו סוס מנצח, ולפי דעתי סוס מנצח לא מחליפים. אבל בואו ננסה להרכיב לו "עגלה".

ו"העגלה" היא בר מצווה בשטח, עם טיול טרקטרונים משגע ומטריף, במסלול עם הרבה שורשיות של ארץ ישראל, במקומות שדוד המלך התהלך בהם.

שאני אומר בר מצווה עם טרקטרונים, אני מתכוון לזה ברצינות. בואו ואסביר לכם איך זה הולך, כחוויה מאוד מלכדת ומחברת וזה יהיה רעיון מצוין.

תחשבו לעצמכם שכל המשפחה והאורחים, כן כולם, נוסעים בטרקטרונים בהרי יהודה שבגוש עציון, עוברים בדרך במעיינות מדהימים, שכמובן אפשר לטבול ולשחות בהם, משם אפשר להמשיך לארוחת בוקר בטבע באחד המקומות היפים שבדרך בהרים, כל מיני נקודות עצירה שאפשר לראות משם הים, משם להמשיך לטייל בטבע עם הטרקטרונים – כמובן עם מדריך מאוד מנוסה, שבכל הטיול יש נקודות הסבר על המקומות.

בדרך אפשר לעצור באחד המקומות המתאימים ושם לערוך חאפלה גדולה עם מעגל מתופפים ענקי. אני מתכוון למעגל עם 30-40 תופים באמצע השטח, באמצע הר יהודה, עם אוויר מצוין, נוף ציורי והרבה מצב רוח מרומם, ושם לערוך מעגל מתופפים עם כל החבר'ה והמשפחה. מעגל מתופפים אשר נלמד מקצבים, נשיר שירים, נברך את החתן ונשחק משחקים מצחיקים.בר מצווה אקסטרימלית

משם אפשר להמשיך עם הטרקטרונים לארוחת צהריים בשטח. אם כבר התעייפתם, אפשר לשלב את ארוחת הצהריים באחת המסעדות באיזור.

בר מצווה זה משהו שעורכים פעם בחיים. ואם בא לכם לגוון את יום הבר מצווה בהרבה אנרנלין – זה הזמן ללכת על זה.

בר מצווה אקסטרימלית עם טרטרונים.

שלא תחשבו שלא נחכה לכם בימי שני וחמישי בתהלוכות בר מצווה בכותל עם תופים ושופרות, כי סוס מנצח לא מחליפים. רק משדרגים אותו ב"עגלה".

תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *