כללי,  מוסיקה,  מעגל מתופפים לילדים,  נגינה

שובו אל האוצרות שלכם

שלום לכולם

הכל התחיל בחג סוכות האחרון. יותר נכון הכל התחיל לפני 30 שנה ובחג הסוכות הוא קיבל את המימוש הראוי שיקבל.

בחג הסוכות האחרון התארחנו אצל חברינו היקרים – משפחת מור, בסוכתם המיוחדת. דיברנו, אכלנו וסיפרנו איך היה ומה יהיה וכדומה. אבישי סיפר לי על מפגש של חברים שהם ערכו לפני כמה שבועות ושהיה בו משהו מאוד חזק.

הם ישבו כמה חברים ודיברו על סיפור מעשייה של רבי נחמן מברסלב מהסיפור של "שבעה קבצנים". ובתוך המעשייה יש משפט שאומר כך – "בתוך כך בא נשר גדול ודפק על המגדל, ואמר להם: חדלו עוד מלהיות עניים! שובו אל האוצרות שלכם, והיו משתמשים באוצרות שלכם." וכך החברים דיברו ודשו במשפט הזה, ופתאום הגיעו למצב שפתאום חבר דופק על השולחן וכולם אומרים את המשפט – "בתוך כך בא נשר גדול ודפק על המגדל, ואמר להם: חידלו עוד מלהיות עניים……..", וכך כל כמה דקות מישהו דופק על השולחן וכולם שואגים – "חידלו עוד מלהיות עניים….". וכך זה נגמר למשך שעה שלימה של שקט. פתאום נכנס חבר חדש שהגיע לחדר ואז מישהו דפק על השולחן וכולם שאגו את המשפט במלואו – "חידלו עוד מלהיות עניים….". הבחור החדש היה בהלם מוחלט. הלם עוצמתי כל כך.

האמת ברגע ששמעתי על הסיפור הזה זה הדהד גם בי. "שובו אל האוצרות שלכם". והתחלתי לחשוב על האוצרות שלי. האוצר הראשון שעלה לי בראש זה הגיטרה, אותה גיטרה שלפני 30 שנה קניתי וכל כך רציתי ללמוד לנגן. לקחתי שני שיעורים ואיך שהוא זה התפוגג ונעלם וכך נעלמה לה גם הגיטרה. החלטתי באותו רגע שאני חוזר אל האוצרות שלי ומפסיק להיות עני ומתחיל ללמוד גיטרה.

כידוע, צריך לקנות גיטרה, צריך לחפש מורה טוב שתתחבר אליו, וכמובן לפנות זמן ללימוד. הזמן הוא לא פשוט – משפחה, עבודה, חברים ושוב משפחה. אבל החלטתי שאני הולך על זה.

עבודתי העיקרית מתמחה בפעילויות של מעגל מתופפים לילדים, ותהלוכות בר מצווה בכותל. כך שישר הראש והלב רצים קדימה איך אני משלב את הגיטרה למעגל המתופפים אני רואה וחולם עצמי שאני שר ומנגן בגיטרה מול 30 ילדים עם תופים במעגל מתופפים אנרגטי. אבל רגע……צריך לקנות גיטרה וללמוד.

רוב חבריי הם מוסיקאים ונגנים מכל התחומים. שאלתי חבר שהוא נגן גיטרה – "איך אני מתחיל ללמוד?", וכך אמר לי – "תקשיב טוב, התחלתי ללמוד לפני חודש פסנתר, אני והבן שלי, דרך קורס אינטרנטי באתר שנקרא אתר נגינה. קורס מעולה שלוקח אותך למסע מהשלבים הראשונים עד לנגינה עצמה. יש באתר גם קורס גיטרה למתחילים". – עיניי ברקו. קורס גיטרה למתחילים ועוד דרך האינטרנט, וכך אוכל ללמוד מתי שארצה ובאיזה זמן שמתאים לי.

כבר למחרת אימי פינקה אותי במנוי שנתי לאתר נגינה לרגל יום הולדתי ה-43. לאחר יומיים קניתי גיטרה של חברת "alhambra" בעזרתו של חבר שבא לראות, לבדוק ולהמליץ. והופ….. יוצאים למסע.

כל ערב, לאחר שהילדים הולכים לישון, רואה וחווה שיעור גיטרה באתר נגינה. והשיעורים מאוד מובנים, מצחיקים ומאוד קלילים בניצוחו של גל הגיטריסט. בכל סוף שיעור יש תרגילים לתירגול שמסכמים את השיעור, ובנוסף יש רשימת שירים לתירגול כולל סירטונים נוספים של איך לנגן את השיר, והעיקר הוא שהכל מובן, קליל וזורם.

כבר חודש שאני מנוי לאתר נגינה ומתאמן לנגן. והאמת, מרגיש שחדלתי עוד מלהיות עני, חזרתי אל האוצרות שלי של גיל 13, מנגן שירים של בוב דילן, פינק פלויד וזוהר ארגוב. אומנם עברו 30 שנה, אבל טוב מאוחר מאשר אף פעם.

תודה לאתר נגינה

14 תגובות

    • אושרי

      תכתוב בגוגל אתר נגינה. 600שח לשנה.
      תקנה גיטרה ב400שח.
      סגרת את הסיפור ב1000שח.
      מומלץ ביותר!!!!

  • ניקול הדסה

    בעלי היקר אני בתור צופה מהצד
    ניפעמת איך אתה יושב ומתמיד באימון של הגיטרה.
    בנחת ובהתמדה בתמימות ופשטות(שזה הראשי תיבות של תופ).
    זוכה גם כן לחזור לאוצרות שלי ולחוות יחד איתך את כל הטוב הזה שהחיים מאפשרים לנו.
    רק לא להתפחד ולהעיז… זה באמת אף פעם לא מאוחר!!!

  • חנה

    חיים של אמא

    באהב גדולה פינקתי אותך בגיטרה כי יודעת אני את אהבתך למוסיקה ולשמח אנשים
    בהצלחה בן אהוב שלי!

  • אסף

    ואווי ואווי חלום שלי גם תמיד חיפשתי את הדרך ומי ילמד אותי לנגן יאלה מתאים נעשה מאמץ אחי תודה רבה יאבבה

  • אריאלה אריש

    אחיין אהוב שלי….
    אשרייך שזכית לחזור אל העושר…
    שתמיד תהיה מאושר ושמח , שתמיד תשמח אותנו והלוואי שהמנגינה תישאר אצלך לעד….

  • אריאלה אריש

    כי את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק…….
    אחיין אהוב שלי ❣
    אשרייך שזכית לחזור אל ה"עושר"…
    הלוואי שתמיד תהיה מאושר ושמח הלוואי שתמיד תשמח אותנו !
    מי ייתן והמנגינה לא תעצור אף פעם !!

  • מריימי הירש

    תודה רב ילים מחזקות בבעיצומו של ראש חודש להתחדשות שכויייח גדול על השיתוף . הגע י בעז"ה כי חיפשתי את הנוסח המדויים של רבי ננחמן זכותו תגן עלינו . חודש טוב ומבורך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *