מתופפים לבר מצווה,  עליה לתורה בכותל,  שופרות בכותל,  תופים בכותל,  תופים ושופרות לכותל

תמיד אפשר לתקן

בס"ד

היו היה פעם בחור רחוק מאוד מדרך התורה והמצוות, כשגדל והיה בזכות עצמו הוא טס ליפן ועבד שם לפרנסתו. הוא סחר שם בסחורה לא שלו והיה מפריש לעצמו רווחים מבלי שישימו לב, מפני שהוא החליט שלא מעריכים את עבודתו מספיק לכן הוא הוסיף את מה שחשב שמגיע לו. אותו בחור לא חשב שמה שהוא עושה זה גזל גמור מפני שמושג זה לא היה קיים אצלו. הוא תירץ לעצמו את הגניבה בשם השלמת הכנסה. כך הוא נהג במשך שנים רבות ללא כל יסורי מצפון.

כעבור מספר שנים הוא החליט לחזור לארץ ישראל והחל לעבור למחייתו באיזור הכותל המערבי בעסקי תופים ושופרות. עם הזמן הוא התחזק בדרך האמת וחזר לה'. הוא נעשה בעל תשובה גמור. משהתחיל ללימוד תורה הוא הבין שעבר על איסור חמור מהתורה ולא היה מסוגל להירגע. כעת בשביל לעשות תשובה הוא חייב להחזיר את כל הכסף שגנב לאותו אדם אחרת הוא עלול לחזור בגילגול בשביל לתקן עון זה. הוא החל לחפש את בעל הבית שלו בסין אך החברה שעבד בה ניסגרה ולא היתאפשר לו להגיע לאותו אדם.

הוא החליט לפנות לרב שלו והיתייעץ איתו מה לעשות "כבוד הרב אני חייב סכום עצום לאדם שאינני מוצא, מה עלי לעשות?" ,הרב השיב לו שיש פיתרון בהלכה לגבי מקרה כזה אך צריך בית דין שיקבע, בשביל זה דרושים לו שבועיים.

אותו בעל תשובה יצא מהרב לקח את ספר התהילים שהיה מונח בכיסו והחל להיתחנן בדמעות לבורא עולם שיעזור לו לתקן את החטא הנורא הזה.

ביום שני שבוע לאחר מכן הלך כהרגלו לאיזור הכותל המערבי לערוך תהלוכה של מתופפים ושופרות ואחד המוזמנים של חתן בר המצווה היה לא אחר מהבעל בית שלו מסין, הוא היה המום ושמח שהתפילה שלו נשמעה. בסוף התהלוכה כאשר תרועות השופר פילחו את שערי השמיים ניגש הבעל תשובה לאותו אדם וסיפר לו את כל מאורעות העבר, שגזל ממנו סכום כסף אדיר שאיננו יודע אפילו מהוא ושהוא רוצה להחזיר לו עד הפרוטה האחרונה כשדמעות של חנק והתרגשות תלויות בעיניו. השיב לו הזקן ואמר:" ברוך השם יש לי כסף ואיני צריך שתחזיר לי, אני מוותר ומוחל לך בכל ליבי על כל הגזלות שלקחת ממני, לך לשלום". הקלה עצומה ניכנסה בליבו הם ניפרדו בחיבוק לשלום. בעל התשובה התקשר לרבו וסיפר לו שהקב"ה עשה לו משפט ושאינו צריך את בית הדין . "שאל אותו הרב נו ומה פסק?" – הזקן ויתר לי על החוב בלב שלם. "מה איך זה יכול להיות, הצלחת להשיג אותו?"  "לא כבוד הרב השם שלח לי אותו עד אלי לאחר שיצאתי מביתך באותו היום קרעתי את השמיים בתפילות והיום בזמן התהלוכה בכותל שערכתי תהלוכה עם תופים ושופרות הוא הופיע והיה אחד מהמוזמנים של חתן הבר מצווה. ניגשתי אליו בסוף התהלוכה וסיפרתי לו את כל הסיפור, הוא מחל בלב שלם. ברוך השם שזכית לתקן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *