בר מצווה בכותל,  כללי,  נגינה,  תופים בכותל

תוף בנדיר לכותל

בס"ד

שלום לכולם – לכל החברים ולכל המשפחות ולכל החתנים שבאו ובאים וימשיכו לבוא לחגוג חגיגת בר מצווה בכותל עם תופים ושופרות.

כידוע, ראש השנה האחרון חלף עבר לו. קיבלנו כוחות לכל השנה, כוחות של שמחה, כוחות של המשכיות ונתינה, כוחות של אהבה ושל גאולה. הרבה בזכות הנסיעה לרבנו הקדוש – רבי נחמן מברסלב, שבמשך עשר השנים האחרונות אני נוסע אליו בראש השנה כדי לקבל כוחות לכל השנה. אתם בטח שואלים "למה אני נוסע דווקא בראש השנה ולא במועד אחר?" – אומר לכם בפשטות – רבי נחמן מברסלב אמר לבוא אליו בראש השנה, ומי שייתן פרוטה לצדקה ויאמר תיקון הכללי שזה עשרה מזמורי תהילים, הוא יוציא אותו מכל העוונות ומכל החטאים וימשוך אותו משאול תחתיות, כלומר ליסוע לרבינו הקדוש בראש השנה מתוך אמונת חכמים כי כך רבי נחמן אמר.

תופים לכותל לחגיגת בר מצווה מושלמת
תופים לכותל לחגיגת בר מצווה מושלמת

הסיפור הבא הוא על המשך הנסיעה לארץ  ישראל לאחר ראש השנה אצל רבינו הקדוש שקבור באומן שבאוקראינה. כידוע רוב הכרטיסים לאומן בתאריכים של ראש השנה מאוד יקרים ומגיעים למחירים של למעלה מאלף דולר. קבוצת חברים עם הרב עזרא עדס ואנוכי קנינו כרטיסים דרך טורקיה עם זמן המתנה בטורקיה של עשר שעות במחיר מוזל. בכוונה לקחנו זמן המתנה של עשר שעות כדי לטייל קצת בטורקיה וגם ללכת לחנות תופים שמתמחה בסוגים שונים של תופים טורקיים כמו בנדיר, ריק, טרבוקה טורקית. לחנות המהממת קוראים eminpercussion והיא ממוקמת בשדרת טקסין. לאחר הנחיתה הלכנו כמה חברים לחנות התופים ופשוט התחשמלנו מיופי התופים ומאיכותם. בחרתי לי תוף שנקרא "בנדיר" בגודל של 50 ס"מ מעור של עז שאותו קבלתי עם נרתיק רך מעולה. היו עוד שני תופים מאותה סדרה בגדלים שונים של 45 ס"מ ו40 ס"מ – אותם חשבתי לעצמי שאקנה שנה הבאה בדרך חזרה מאומן לארץ ישראל.

לאחר החזרה לארץ לא הפסקתי לנגן בבנדיר שקניתי בטורקיה אצל eminpercussion ואפילו התחלתי לקחת שיעורים אצל המאסטר יוני שרון שמתמחה בסוגים אלו של תופים. מה שקרה הוא שלא התאפקתי עד לשנה הבאה כדי לקנות את שני התופים הנוספים של אותו הסט. שלחתי כסף דרך הדואר בכדי לקנות את שני התופים הנוספים וקיבלתי אותם לאחר שבועיים בדואר. תופים מסוג בנדיר מעולים הניתנים לכיוון ולמתיחה.

הייתי עם התוף בנדיר בכותל לפני כמה ימים, לא בכדי לערוך תהלוכות בר מצווה בכותל אלא בכדי להתאמן עליו ועל סוגי המכות השונות. נהנה מכל רגע – אשרינו שזכינו.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *