בר מצווה בכותל,  עליה לתורה בכותל,  תופים ושופרות

מתופפי הכותל בדרך לאומן

בס"ד

שלום לכולם

התרגשות גדולה, בעוד כמה שעות יוצאים למסע רוחני גדול מאוד מאין כמותו – נוסעים לרבי נחמן מברסלב.

ראש השנה יחול בעוד 3 ימים, יום הדין אשר יהיה יום התחלה חדשה לכל עם ישראל, לכל עם ישראל כי כל עם ישראל צדיקים, קדושים וטהורים.

את המסע הגדול אנחנו מתחילם בכותל. נגיע לשמח חתן אשר יערוך עליה לתורה בכותל עם תופים ושופרות  – אין התחלה יותר טובה מזו כאשר נשמח, נרקוד, נשיר, נתעלה לאנרגיות עילאיות ואז היישר לשדה תעופה בן גוריון בדרך לרבי נחמן מברסלב אשר ציונו נמצא באומן שבאוקראינה.

בראש השנה אנו נשמע שופר, אשר שמיעת תרועות השופר הם דבר עצום וקדוש. בכל השנה אנו תוקעים בשופרות בתהלוכות של בר מצווה בכותל, מבקשים בקשות, מתפללים על עם ישראל, מברכים את החתן ופותחים שערי שמיים, אך בראש השנה תרועות השופר הם דבר עצום וקדוש והם מעוררות לפתיחה חדשה. זמן תרועות השופר בראש השנה נקרא מצב של "דורמיטא", כלומר כל השנה החולפת – חלפה, ועכשיו זה זה חדש שכל הנשמות מתחלפות ונוצרת נשמה חדשה אשר כל מה שנבקש באותו הזמן הוא אשר יהיה, מכאן אנו מבינים שזמן זה הוא זמן קדוש, עילאי, ומאוד עצום לכל נשמה אשר רוצה שינוי ודברים חדשים לשנה החדשה, זה הזמן גם לבקש להתנער מכל מיני הרגלים ישנים אשר אנו לא רוצים שילוו אותנו בשנה החדשה.

כאשר נגיע לאומן לציונו של רבי נחמן מברסלב, נתפלל על כל ישראל, על קרובינו, משפחתנו, ועל כל מי שצריך ישועה – אם זה רפואה, חתונה, ילדים, בית, פרנסה והרשימה עוד ארוכה. זה המקום לכל הישועות, רבי נחמן מברסלב הבטיח שמי שיבוא אליו בראש השנה וייתן פרוטה לצדקה ויאמר את תיקון הכללי שהוא בנוי מעשרה מיזמורי תהילים הוא יוושע מכל הדינים ויקבל את כל הישועות.

בסוף חג ראש השנה מתקבצים בציון כל מתופפי הכותל לנגינה מיוחדת ועוצמתית עם מקצבים מיוחדים ושירים של אומן ושל עם ישראל והשמחה מאוד גבוהה ומאוד חזקה – דברים כאלו אפשר לחוות רק באומן.

שתהיה שנה טובה לכולנו, שנת אושר, שמחה, אהבת החבר, וכל הישועות לכל עם ישראל.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *