בר מצווה בכותל,  מתופפים בכותל,  מתופפים לכותל,  עליה לתורה בכותל

מתופפים בכותל לאחר פסח

בס"ד

שאלה גדולה עומדת באוויר, שאלה שיש עליה רק תשובה אחת, והיא הרבה שמחה ושמחה ושמחה….

מה היה לנו בכותל לאחר חג הפסח?, איך היה מבחינת עליה לתורה בכותל?, איך התנהלו כל הדברים בכותל מבחינת תופים ושופרות,צלמים בכותל וכל הנלווים האחרים כמו בלונים לכותל וגם אטרקציות בכותל?

כמו שאמרתי מקודם היה שמח שמח במיוחד, צוותים רבים של מתופפים בכותל ליוו עשרות משפחות שבאו לחגוג בר מצווה בכותל, היה כ"כ הרבה נגנים וצוותים של מתופפים שבמחשבה שנייה ראיתי כמעט את כל המתופפים שאני מכיר. כולם באו לעבוד בכותל עם התופים והשופרות וכמובן לשמח את עם ישראל.

העבודה של תהלוכות בר המצווה לכותל החלו בשעה מוקדמת מן הרגיל. כבר בשעה 7 בבוקר היה אפשר להבחין בתהלוכות כותל לכיוון התפילה. לפי דעתי זה זמן מעולה להגיע כי אז כל היום נפרש בצורה חלקה, כמובן שחוסכים את הפקקים והחום הנוראי שמתנהל בשעה מאוחרת יותר. מי שהגיע מוקדם באותו יום לכותל, שהוא בדיוק היום הראשון לאחר פסח שעורכים בר מצוות הרוויח. הרוויח בגדול מכמה סיבות. הכותל באותו היום היה מפוצץ במשפחות שבאו לחגוג בר מצווה, ומה שקרה הוא שנוצר פקק ענקי לספרי תורה, וגם למקום תפילה שבה המשפחה עורכת את התפילה. פשוט לא היה מקום נוח עם צל, וגם שהנשים יהיו יחסית קרובות. לכן מי שהגיע מוקדם הרוויח מקום טוב, בלי פקק לספר תורה והרבה נחת נחת ושוב פעם נחת.

הדבר הבא שאדבר עליו הוא החום הכבד ששרר באותו יום, פשוט היה יום שרבי היסטרי. אני בתור מתופף בכותל, שרגיל להיות בכותל כל שני וחמישי כבר כמעט 10 שנים, סבלתי מהחום הכבד ואילו היה לי קשה לערוך תהלוכות בר מצווה עם תופים ושופרות, שלא לדבר על המשקל הכבד של התוף. מה שהיה באותו יום הוא שמשפחות שהגיעו מאוחר יחסית לכיוון שעה 10 סבלו מפקקים עצומים לכיוון הכותל וגם אח"כ סבלו מחום כבד בזמן תהלוכת בר המצווה בשלובם של מתופפים לכותל.

למרות כל החום הכבד, פקקי התנועה הכבדים לכיוון הכותל, פקקי האנשים למקום תפילה בכותל, וכל הדברים האחרים….היה פשוט שמח שמח. כל משפחה קבלה שמחה עילאית לכבוד חתן בר המצווה בשלובם של המתופפים בכותל, והיה אפשר לחוש שכל הדברים שדיברתי עליהם מקודם התגמדו לעומת השמחה העילאית.

כיף היה לראות ולהחליף חוויות עם המתופפים שבאו לכותל לשמח משפחות, ועוד יותר כיף היה לשמח את אותן משפחות ולראות איך השמחה מנצחת את כל הדברים האפשריים שרק רוצים להוריד אותנו למטה.

אז כן  – "מצווה גדולה להיות בשמחה" – כי שמחה זה עולם החירות.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *