מעגל מתופפים,  מעגל מתופפים בכותל

מעגל מתופפים – אהבת ישראל

בס"ד

שלום לכולם

כידוע, פעמיים בשבוע אני כותב מאמר לבלוג.

לפעמים אני נתקע ואין לי על מה לכתוב, אז שאלתי את אישתי היקרה על מה אכתוב הפעם?, היא אמרה לי על "אהבת ישראל". אז חשבתי לקשר את המאמר של אהבת ישראל למקצוע שלי שנקרא מעגל מתופפים.

אהבת ישראל היא אהבה של הארץ שלנו, הארץ הקדושה שלנו וכמובן אהבה לאנשים שחיים בה. שנדע לתת, להעניק, לכבד, לקבל, ולחוות חוויות נעימות מהאנשים ומהמקומות שאנחנו חיים, מבקרים ומטיילים.

אז בכל זאת איך זה מתקשר למקצוע שאני מאוד אוהב ומתפרנס ממנו שנקרא מעגל מתופפים?

כאשר אני עורך מעגל מתופפים בקבוצות שונות, אם זה ילדים בגני ילדים או בבתי ספר ואם זה בני נוער בקבוצות שונות או מעגל מתופפים בכותל לתהלוכות בר מצווה, תמיד ישנם את החבר'ה שהם יותר טובים ודורשים את הלהיות באמצע המעגל וישנם את הפחות טובים והמופנמים שהולכים לצדדים ולא במרכז העינינים.

לפי דעתי מעגל מתופפים מאזן בין הקבוצות השונות הללו, ונותן זמן מיוחד וקסום לכל אחד מן משתתפים בכמה אופנים.

ראשית מעגל מתופפים מתחיל בלימוד המכות על התוף, כאשר כל משתתף מכה על תוף אישי שלו למשך פעילות של שעה, וכל המכות על התוף הן ביחד עם כל החברים, כלומר כולנו כקבוצה אחת, וכאן המקום לתת למופנמים את הקצב עם כולם ביחד, כי כאשר כולם הולכים ביחד יש קצב אחיד, ואלא שהולכים מאחורה פשוט נתמכים מהחבר'ה שקצת יותר מהירים וטובים, ואלו הראשונים שהולכים קדימה ודוהרים בחיי החברה וביום יום, פשוט מכבדים ומחכים ומאפשרים לאחרים.

זה הזמן לאזן את קבוצת מעגל המתופפים על ידי לימוד מקצבים שונים ומשונים, כאשר הקבוצה מחולקת ל2 קבוצות, וכל קבוצה מנגנת מקצב שונה, כאשר המקצבים משלימים אחד את השני. כאן המקום באמצעות מעגל מתופפים לתת לכל משתתף את הראיה שלו למען האחר, ולכבד את הזולת באמצעות מקצבי תופים, כדי שנשמע כולנו בהרמוניה ובקצב שנשמע טוב לאוזן.

לאחר מכן נתחיל בסבב של סולואים אישיים על התוף. סבוב זה בא לקראת סוף הפעילות כאשר כולם תפסו ביטחון על התוף, וכל אחד יודע את התפקיד שלו, שהעיקר יהיה שמח. וכל משתתף כאן יראה וירטואוזיות שונה על התוף, כאשר כולם מחזיקים קצב אחיד על התוף וכל אחד בתורו ינגן סולו. כאן המקום להקשיב מתי מתחילים, מתי מסיימים, ואיפה אני עם כולם ואיפה אני גם לבד.

משחק נוסף שאנו משחקים בקבוצת מעגל מתופפים זה שאלה – תשובה באמצעות התוף, כאשר מישהו מהמשתתפים מנגן שאלה על התוף וכולנו עונים לו בתשובה בניגון שקבענו מראש, זה הזמן להקשבה ולסבלנות שנגיע לתור של כל אחד מאיתנו.

אז מה היה לנו?, טעימה של אהבת ישראל באמצעות מעגל מתופפים.

כאשר אנו מכבדים, עוזרים, מקשיבים, תומכים, מחכים בסבלנות, זורמים עם הזרם…..

כל זה באמצעות תוף – שזה ראשי תיבות של "תמימות ופשטות".

הלוואי וכך ייראו חיינו בכל רגע ודקה ולא רק בזמן מעגל מתופפים.

תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *