בר מצווה בכותל,  מתופפים בכותל,  תופים ושופרות לכותל

מי שמאמין לא מפחד

בס"ד

שלום לכל החברים היקרים

הסיפור הבא הוא סיפור אמיתי שקרה בכותל המערבי בזמן תהלוכת בר מצווה בכותל. כותל המערבי מקום שהשכינה לא זזה ממנו מעולם.

סיפור כה אמיתי ולפי דעתי מרגש מאוד שהחלטתי לכתוב עליו פוסט. והנה הוא לפניכם.

כידוע בימי שני וחמישי מגיעים מתופפים מכל חלקי הארץ כדי לשמח משפחות שבאו לערוך עליה לתורה בכותל. וגם בחמישי האחרון הגיעו מעל 100 משפחות לשער האשפות בכדי לחגוג תהלוכת בר מצווה לפני העלייה לתורה. כידוע תהלוכות שמחות הכוללות שירים, ריקודים ותרועות שופר. בכל שנות פעילותי בכותל המערבי בקרב תהלוכות בר מצווה, מעולם לא נתקלתי באיזו בעיה חריגה. לפעמים התווכחות קטנה או חוסר הסכמה, אבל תמיד זה נגמר בשלום, גם בקרב הנגנים וגם בקרב המשפחות.

בחמישי האחרון השלום בכותל הופר, תרועות השופר נהפכו לתרועות פגזים, קצב התופים נהפך לקצב מלחמה. והרי זה הסיפור:

משפחה שבאה לחגוג בר מצווה בכותל שכרה את שירותיו של מתופף שהוא אחד הוותיקים בכותל, ואחד הוותיקים בתחום מעגלי המתופפים. בד"כ אני נמנע מלומר או לכתוב שמות, אך את שמו אני הולך לכתוב, זהו נדב המעגליה. בהמשך תבינו למה כתבתי את שמו. המשפחה כאמור הגיעה לחגוג בר מצווה בכותל, נפגשו עם נדב, ואיכשהו היה חילוק דעות קטן לגבי התהלוכה. רוב המשפחה שבאה לחגוג את הבר מצווה בכותל הזו היו חמומי מוח, ומה שהם עשו מבייש את הכותל המערבי ואת עם ישראל במיוחד. אבל לא כאן הזמן להעביר ביקורת כי כולנו נופלים לפעמים, הגדולה זה לחזור חזרה ולדעת לתקן.

בעקבות חילוקי הדעות, החבר'ה של המשפחה פשוט החלו להכות את נדב, לתפוס תופים של נגנים אחרים ולזרוק אותם באוויר, ושמעתי שגם שופרות עפו באוויר. אני אישית לא נכחתי באירוע המביש הזה, אך שהגעתי לאחר תהלוכת בר מצווה אחרת משלי פשוט ראיתי את נדב צולע, וכל המתופפים פשוט נסערים מהאירוע המביש הזה. נדב לא החזיר מכות אלא פשוט חטף וניסה להתגונן, ופשוט שמע את בזיונו נדם ושתק כמו אחת התורות הגדולות של רבי נחמן מברסלב.

חבר'ה, הסיפור הזה עדיין לא נגמר. הוא אפילו לא התחיל. נדב לא נשאר חייב, נדב נכנס לכותל המערבי לסגור עניין עם המשפחה המכה, עם המשפחה שביזתה אותו כחצי שעה קודם. שאני כותב נכנס לכותל לסגור עניין, אני צריך שתפתחו טוב טוב את הלב שלכם, כי אתם הולכים לשמוע את אחד הסיפורים הבלתי הגיוניים והמרגשים.

נדב נכנס אל תוך הכותל לסגור עניין. הוא נכנס עם חבר שיהיה לו גיבוי. הוא נכנס שבידו ישנה שקית עם 30 ארטיקים. ארטיקים שאותם הוא הולך לחלק למשפחה המכה. הרי אמרו על דוד המלך "איזהו גיבור הכובש את יצרו". נדב כבש את יצרו ולא החזיר מכות. נדב גם התעלה על עצמו והלך לפייס את המשפחה עם ארטיקים, והם קיבלו את המתנה הכי גדולה של החיים שלהם, הם קיבלו הרהור תשובה בכותל המערבי. כמובן שהאירוע הסתיים בחיבוקים והתנצלות מצידם. אני אישית כאשר שמעתי וראיתי במו עיניי את הסיפור הזה התרגשתי מאוד, והאמת – נתן לי הרהור תשובה גדול מאוד.

אומרים שמי ששומע את בזיונו ושותק, הוא מטהר את כל הדמים בגופו ויש לו כוח לברך ולהתברך. כמובן שנדב בירך את כל החברים. וכמובן שבזכות מעשים כאלו ומעשה זה במיוחד גאולת המשיח רק התקרבה.

בימינו בקרוב מאוד – אמן.

תגובה אחת

  • ניקול הדסה

    בס"ד
    זה אחד הסיפורים המרגשים ששמעתי על המעביר על מידותיו….
    יהי רצון שניזכור שהכל זה מאת השם וניזכה לעורר ולהיתעורר לאמת.
    ייש כח גדול לנדב מהמעגליה ריגשת אותנו עד מאוד….

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *