בר מצווה בכותל,  מעגל מתופפים בכותל,  מתופפים לבר מצווה,  סיפורי מתופפים צדיקים

דיג מתופף לכותל – חלק ה

בס"ד

אף אחד מהנוכחים הערבים לא ידע מיהו המוכתאר המהודר, שנכנס סתם כך אל תוך חדר הישיבות של פסגת הליגה הערבית ודיבר בצורה כה מוחצת, כי אין לנשל את היהודים מן העסקים וכי אין להעביר לידי הנוצרים את כל עסקי היהודים, ושהם – הנוצרים, ידאגו לעסקים. בטון גורף הוא אמר שהחוכרים הנוצרים ינהלו את העסקים בצורה מזלזלת, ישתו לשוכרה כל היום ויטביעו את העסקים למצולות. מה שכן ישנם עבודות שרק יהודים יכולים לעשות. נוצרי לא יכול לערוך בר מצווה בכותל, ובטח לא לנגן בתהלוכת כותל עם תופים ושופרות מפני שאין לו את הניצוץ היהודי של השמחה.שופרות לבר מצווה

מי הוא המוכתאר המהודר. אף אחד מהנוכחים לא ידע מי הוא, אך כולם פחדו לשאול, משום שהם התביישו לשאול וכך להראות שאין הם יודעים. כך התפזרה האסיפה האחרונה עם החלטה וחתימה שהיהודים חוזרים לניהול העסקים, ובהמשך נראה מה יהיה. כלומר כל אחד יחשוב לעצמו, האם עשינו את הצעד הנכון.

המוכתאר שלנו היה מבויש במיוחד, משום שגם הוא חויב לחתום על המסמך שהיהודים חוזרים לניהול העסקים. רק לפני כשבועיים הוא צעק על היהודי שלנו ואמר לו שיותר אין לו מה לחפש ברובע, ותהלוכות של בר מצווה בכותל לא יהיה לעולם. איך הוא יבוא עכשיו בפנים מבוישות ויאמר לו שהוא חוזר בו, והוא רוצה שהוא ימשיך לערוך מעגל מתופפים בכותל, ועל הדרך ימשיך להביא לו חצי מכמות הדגים כמו פעם.

בתוך תוכו הרגיש המוכתאר הערבי כי המוכתאר המהודר צודק, ואם כל ערביי הליגה הסכימו איתו כנראה שהוא אדם חשוב ויש על מי לסמוך. מה שהוא לא ידע כי יש לסמוך רק על אבינו שבשמיים.

כל ערביי הרובע חזרו למפגש נוסף של הליגה הערבית, כל אחד ישב מכונס בתוך עצמו, וכל אחד היה מופנם הפעם. משום שאף אחד לא ידע מי הוא המוכתאר המהודר שהגיע לכאן לפני כשבוע, אמר דברים גורפים שכולם הסכימו איתו, וחיש ברגע נעלם. כל אחד התבייש לשאול מי הוא האדם הזה, וכך המשיכו בחתימתם של כולם שאין להעביר את העסקים לידי הנוצרים, וכל ניהול העסקים ימשיך להיות כמו מקודם אצל היהודים.

המוכתאר הערבי שלנו הגיע מבויש לחבירנו היהודי ואמר לו – "אתה תמשיך לערוך תהלוכות של מתופפים ושופרות בכותל". היהודי הסתכל עליו כלא מאמין, ואומר לו – "מה וויתרת לי?". לא, אומר המוכתאר, פשוט הגיע מישהו שאף אחד לא הכיר, מישהו שנראה כמו מוכתאר מלך, ואמר לכל ערביי הרובע להחזיר לכל היהודים את ניהול העסקים. אז אני מחזיר לך את העבודה לשמח בתהלוכות של מתופפים ושופרות וגם לערוך בר מצווה בירושלים למשפחות.

היהודי המשמח שלנו הביט אל תוך השמיים וצעק – "מלך מלכי המלכים", בתוך ליבו ידע כי היה זה מורדכי היהודי ולא אחר, "המוכתאר הערבי" אשר שינה הכל לטובת היהודים.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *