בר מצווה בכותל,  מתופפים לבר מצווה,  סיפורי מתופפים צדיקים

דיג מתופף בכותל – חלק ד

בס"ד

המשך….

כל יהודי הרובע היהודי היו על סף יאוש, כבר כמה ימים שלא בא אוכל לפיהם. שלא לדבר על חברינו היהודי המשמח, שעצבות נכנסה לליבו כאשר שמחת בר המצווה חסרה לו. הוא מסתכל כל ערב על התופים התלויים בקיר, ואומר לעצמו – "כמה חסר לי העבודה והפרנסה של בר מצווה בכותל עם תופים ושופרות", אך בתוך תוכו למרות כל העצבות הרגיש בליבו שאור חדש יבוא על היהודים.

בינתיים הוועידה של כל ערביי הרובע המשיכה, כל אחד מספר את סיפורי השקר על היהודים המסכנים. ובכל סיפור וסיפור, הערבים מצרים עוד יותר את צעדיהם של היהודים. לחברינו היהודי לא הסכימו לשמח משפחות של בר מצווה בכותל, ועכשיו הערבים לא מסכימים שאפילו רק יגיעו לכותל לערוך עליה לתורה, אפילו בלי תופים ושופרות. בקיצור מן הפח אל הפחת.

הוועידה המשיכה, בכל יום הגיעו ערבים ומוכתארים נוספים. סיפרו, צחקו, ליגלגו, ולבסוף החליטו להיות יותר רעים, לא אנושיים, ואפילו ברברים ביחסם ליהודים.

באחד הימים של הוועידה, הגיע מוכתאר אצילי ומהודר, במדים נוצצים של הליגיון הירדני באותה תקופה. כל חברי הוועידה קמו לכבודו ואפילו נתנו קידה לעברו. מיד כל היושבים בראש השולחן פינו מקום לנכבד הנכנס. המוכתאר המהודר קרא את המסמך האחרון שכתבו הערבים, ואמר לכל חברי הוועידה, זה הבל ושטויות, בשביל דברים קטנים כאלו אתם רוצים לגרש את כל היהודים מהרובע היהודי?. האם אתם חושבים שאם תכניסו לפה נוצרים הם ינהלו את עסקיכם טוב יותר מהיהודים?. אתן לכם דוגמא אחת – כתוב פה שיש כאן יהודי שמשמח את עם ישראל עם תופים וגם שופרות בכותל, ונותן למוכתאר שמעליו חצי מכמות הדגים, האם אתם חושבים שהנוצרים העצלנים ילכו לדוג דגים?. האם אתם חושבים שמשהו טוב יצא לכם מהם. הם רק יקחו את פרנסתכם ולא יועילו לכם מאומה.

ציבור מוכתארי הרובע ישבו דוממים לאור דיבורי המוכתאר האצילי. המוכתאר שלנו הרגיש שעשה טעות עם חברינו היהודי ואמר לעצמו "איזו טעות עשיתי, לא רק שאתן לו עכשיו לערוך תהלוכות של מתופפים לכותל, אלא אחזיק אפילו את החופה בזמן תהלוכת התופים".

איש מבין הערבים לא ידע את נפשו, כולם הרגישו כי עשו טעות עם היהודים, וכי אין אנשים ישרים מהם אשר יוכלו להפקיד את פרנסתם וגזלתם, בטח לא לנוצרים העצלנים.

כולם הסתכלו על המוכתאר המהודר ואמרו לעצמם ובתוך ליבם – "הוא צודק – אבל מי הוא זה המוכתאר הזה?". כל אחד הסכים איתו, אבל אף אחד לא ידע מי הוא, וכל אחד התבייש לשאול מי הוא, שמה הוא לא מעודכן בליגה ערבית.

מיהו המוכתאר המהודר?

המשך יבוא…..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *